به گزارش «نود اقتصادی»، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از نمادهای توسعه همین مراسم افتتاحیه است که نشان می‌دهد جریان زنده‌ای برای توسعه وجود دارد.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ای مدون برای ارتقای کیفیت و افزایش سهم ریل در بین مدل‌ های حمل‌ و نقل به دست آ‌وریم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: کیفیت‌ بخشی به ناوگان حمل‌ و نقل شامل بازسازی و نوسازی ناوگان و ورود ناوگان جدید و همچنین اتصال 5 استان به شبکه ریلی کشور از برنامه‌های توسعه‌ای بود که وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن دنبال کرد. 

اسلامی با اشاره به اینکه تا سال 1400، هزار کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده می‌ شود، گفت: بهسازی و نوسازی خطوط موجود، توجه به نظام جامع لجستیک و احداث پارک لجستیک‌ها دنبال شد تا به این ترتیب برنامه جامع لجستیک را استقرار دهیم و حمل‌ونقلی روان‌تر با کیفیت بالاتر داشته باشیم. 

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌ های ریلی امروز، همچنین افتتاح پروژه در منطقه اینچه‌برون گفت: اینچه‌ برون در آینده منطقه آزاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کیفیت‌ بخشیدن به خدمات مسافری و ارتقای ایمنی در دستور کار قرار دارد و این در راه‌آهن  اهمیت ویژه‌ای دارد. 

اسلامی اظهار داشت: با روزآمدسازی ناوگان و کیفیت‌بخشی زیرساخت‌ها به زودی دو پروژه بزرگ خط دوم ر اه‌آهن تا پیش از سال 1399 افتتاح می‌شود و موجب کاهش زمان سیر قطارها خواهد شد. 

وی گفت: زمانی که قطار و ریل خسته و فرسوده باشند مسافر نیز خسته می‌شود. باید توسعه و بهسازی و بازسازی خطوط و ناوگان در دستور کار باشد که رفع این موانع و مشکلات به خوبی در راه‌آ‌هن دنبال شد.