به گزارش «نود اقتصادی»،‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، آقای علی خطیبی، مدیر عامل موسسه دانشمند، در نخستین رویداد ارائه‌ نیاز‌های صنعتی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان به دنبال کاهش وابستگی به فناوری‌های وارداتی است افزود: این بنیاد در بیش از ۵۲ رشته صنعتی از جمله فولاد، سیمان، لاستیک، شیشه، کاشی، نساجی، دوده و... حضور فعال دارد؛ ظرفیت عظیمی از صنایع داخل کشور در بنیاد وجود دارد و بیشتر آن‌ها در زمره صنایع ایجادی است.

وی با بیان اینکه اگر صنایع در نقطه‌ اوج خود نتوانند با فناوری‌های روز ارتباط برقرار کنند محکوم به افول هستند گفت: برای آن‌که چنین اتفاقی در صنایع بنیاد مستضعفان رخ ندهد ما دستمان را به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه‌ها دراز می‌کنیم تا این نوآوری‌ها، وارد صنایع بنیاد شود.

خطیبی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان یک بازار بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیانی است که بتوانند وابستگی صنایع ما را به فناوری‌های وارداتی مرتفع کنند.

وی با اشاره به نقش موسسه دانشمند در اتصال نیاز‌های فناورانه‌ بنیاد مستضعفان به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: رویدادی که امروز در حال برگزاری است یکی از پانزده رویداد مشابهی است که هم‌اکنون در فضای مجازی در حال اجرا است.

خطیبی افزود: در موسسه دانشمند یک شبکه‌ تحقیق و توسعه داریم که همه نیاز‌های فناورانه بنیاد در آن بارگذاری شده است؛ هر شرکت دانش‌بنیانی که در هر یک از نیاز‌های بنیاد مزیت نسبی داشته باشد می‌تواند با ما همکاری کند و مورد حمایت ما قرار بگیرد، با افتخار می‌گویم که بنیاد مستضعفان تکیه‌گاه و حامی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که بتوانند نیاز صنایع ما را برطرف کنند.

در ادامه‌ این رویداد، آقای یحیی چگینی مدیرعامل هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا (سیناپاد) نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب از عزم جدی شرکت‌های زیرمجموعه‌ این هلدینگ برای استفاده از ظرفیت‌های فناورانه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت رشته‌فعالیت‌های صنعتی هلدینگ سیناپاد گفت: در حوزه‌ کاشی و سرامیک ۶۵ درصد، در حوزه‌ ظروف شیشه‌ای ۴۵ درصد محصولات ما و در حوزه‌ دوده‌ صنعتی بیش از ۵۰ درصد تولیداتمان صادر می‌شود.

چگینی با بیان اینکه در صنایع تایرسازی، کاشی و دوده، فناوری روز دنیا را در اختیار داریم افزود: در حوزه نساجی نیز برای نخستین بار در کشور توانستیم در شرکت حجاب شهرکرد، پارچه چادر مشکی تولید کنیم.

در ادامه‌ رویداد نیز شرکت‌های زیرمجموعه‌ هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا در دو پنل تخصصی اقدام به ارائه‌ نیاز‌های صنعتی خود برای شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نشست کردند.

نخستین رویداد ارائه‌ نیاز‌های صنعتی بنیاد مستضعفان با همت موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و همراهی هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا برگزار شد.

در این رویداد نیاز‌های صنعتی شرکت‎های تابعه بنیاد در صنایع تایرسازی، نساجی، دوده، کاشی و سرامیک با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌‏بنیان و استارتاپ ‏ها در حل چالش‎ها و پاسخگویی به این نیاز‌ها ارائه شد.