به گزارش «نود اقتصادی»، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شرکت‌هایی مانند بانک، پالایشگاه، پتروشیمی، معادن سنگ آهن، فولادسازی و صنایع بزرگ خصوصی شده و در بازار سرمایه حضور پیدا کرده‌اند. 

وی گفت: از سال ۸۰ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تصدی‌های دولت به بخش خصوصی واگذار شد که از این رقم حدود ۵ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۴ درصد آن با چالش مواجه شده است که مربوط به حدود ۹ مورد از واگذاری‌ها بوده و بقیه ۹۵ درصد واگذاری‌ها موفق بوده است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: در عین حال تصور جامعه از واگذاری‌ها برعکس است که ۵ درصد واگذاری‌های با چالش را به کل تعمیم می‌دهند و دیدگاه عامه مردم این عدد را تأیید نمی‌کنند.

صالح گفت: حاشیه‌هایی که ظرف ۱۶ ماه گذشته با سازمان خصوصی‌سازی کشور شده با عملکرد دولت متفاوت است مثلاً در بین واگذاری‌ها هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شده است که این هلدینگ از محل آورده خود و وام صندوق توسعه ملی ۳.۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در پروژه گاز بیدبلند انجام داده است.

وی همچنین با بیان اینکه اموال دولت که برای واگذاری در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد حق ۸۰ میلیون ایرانی است،‌گفت: در واقع حاصل صد سال سرمایه‌گذاری کشور را به ما داده‌اند که آن را با هدف ارتقای کارآیی و ایجاد عدالت اجتماعی و دخیل کردن مردم در بازار سرمایه و واگذاری اقتصاد به دست مردم واگذار کنیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی همچنین گفت: ما می‌خواهیم سازمان خصوصی‌سازی به صورت یک اتاق شیشه‌ای تعریف شود به گونه‌ای که به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه نداریم باید اطلاعات را افشا کنیم و به صورت آزاد و یکسان در اختیار مردم قرار دهیم و همه واگذاری‌ها را هم روی سایت سازمان می‌گذاریم و هم از طریق دو روزنامه و صدا و سیما در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

صالح گفت: بخشنامه واگذاری‌ها برای سال آینده را با همکاری افکار عمومی و رسانه‌ها به صورت شفاف و عادلانه اطلاع‌رسانی کنیم.