به گزارش «نود اقتصادی»، با حمله موشکی سپاه پاسداران به دو پایگاه آمریکایی در عراق، بورس‌ها و بازار‌های مهم بین‌المللی با شوک مواجه شدند و رکورد‌های جدیدی از نوسانات سهام و قیمت‌ها ثبت شد. 

عربستان سعودی یکی از نخستین کشور‌هایی بود که با تبعات وحشتناکی از حمله برق آسای ایران مواجه شد. سهام آرامکوی سعودی روز گذشته، پس از حمله موشکی ایران به مواضع امریکا در عراق، به ۳۴ ریال (۰۶/ ۹ دلار) سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از آغاز تجارت آن از ۱۱ دسامبر تا‌کنون است.

به این ترتیب ارزش سهام آرامکو نسبت به اوج ۷۰/ ۳۸ ریال خود (که در ۳۱ دسامبر ثبت شده بود) ۱۲درصد سقوط کرده، اما همچنان از قیمت تعیین شده برای عرضه اولیه آن (۳۲ ریال) که ارزش‌گذاری شرکت را به ۷/ ۱ تریلیون دلار رسانده بود، بالاتر مانده است.

همچنین به دنبال افزایش شدید تنش‌های بین ایران و امریکا شاخص سهام عربستان ۴ /۱ درصد سقوط کرد. ریال عربستان نیز در معاملات اخیر با ریزش مواجه شد تا جایی که در معاملات دیروز بازار‌های ارز، هر دلار امریکا به ۷۵/۳ ریال عربستان و هر یورو به ۱۷۸۶ /۴ ریال کاهش یافت. همچنین نرخ برابری هر پوند معادل ۹۳۰۲/ ۴ ریال و هر فرانک سوئیس به ازای ۸۶۲۹/ ۳ ریال عربستان اعلام شد. ارزش ریال عربستان در برابر دیگر ارز ایمن جهان یعنی ین ژاپن نیز با کاهش مواجه شد تا جایی که نرخ برابری هر ریال عربستان معادل ۹۱۲۵ /۲۸ ین اعلام شد.