به گزارش «نود اقتصادی»، رضا قربانی، عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل و رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار این انجمن ضمن ویژه خواندن بازار موبایل کشور گفت: در هیچ بازاری همچون بازار موبایل، این میزان گردش مالی و نقدینگی نمی‌بینیم. همین موضوع بیانگر اهمیت و خاص بودن حوزه موبایل کشور است.

قربانی افزود: این گردش مالی در شب عید با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان بیشتر نیز خواهد شد. از این رو با همفکری فعالین این حوزه، تمهیداتی را برای تامین و تنظیم بازار موبایل در شب اندیشیده‌ایم.

او با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تقاضای بازار موبایل در شب عید گفت: با بررسی روند واردات و مصرف کشور، پیش بینی میکنیم که در ۳ ماهه پایانی سال دست کم به ۴ میلیون دستگاه موبایل برای تامین بازار نیاز داشته باشیم. از این رو با تمامی ذینفعان موبایل در حال گفتگو و تعامل هستیم تا با تمام توان برنامه‌های پیشنهادی این انجمن را جهت تامین و تنظیم بازار به اجرا درآورند.

قربانی گفت: در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم نیاز بازار را تامین و از التهاب در بازار شب عید جلوگیری کنیم. البته در این مسیر به همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیازمندیم که در این خصوص قول‌های مساعدی داده‌اند.