به گزارش «نود اقتصادی»، توضیحات گمرک فارس در واکنش به یادداشت «نود اقتصادی» با عنوان «آقای رئیس! انشالله مدیران متخلف بعدی را چه زمانی برکنار می‌کنید؟»

توضیحات خبرنگار «نود اقتصادی» به شرح ذیل می‌باشد:

همانطور که در متن خبر آمده، در این خصوص به نامه رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس به وزیر اقتصاد استناد شده است.

برخلاف ادعای مدیرکل گمرک مبنی بر تبرئه‌ی این کارمندان در هیئت رسیدگی به تخلفات، اقدامات چند نفر از این کارکنان وصف مجرمانه داشته و به مرجع قضایی معرفی شده و برخی نیز محکوم شده‌اند.

درمورد ورود غیرقانونی موتور هواپیما گفته شده که گمرک فارس خود کاشف و شاکی بوده و اعلام جرم کرده است. خروج موتور هواپیما از گمرک فرودگاه شیراز در فروردین ۹۷ اتفاق افتاده و نامه اداره کل گمرکات استان فارس به شرکت هواپیمایی متخلف و اعلام جرم و پیگیری موضوع در مهر ۹۸ (۱۸ ماه پس از واقعه) و آن هم پس از پیگیری‌های درگیر نهادهای درگیر درموضوع صورت پذیرفته است.  

مگر صاحب کالا موتور هواپیما را در جیب خود گذاشته و از گمرک خارج کرده که مدیران گمرک بعد از ۱۸ ماه و در انبارگردانی سالانه متوجه شده باشند؟ آیا مدیرکل گمرک فارس علیه مدیران و کارمندان خود که در این قاچاق دخیل بوده‌اند هم اعلام جرم کرده است؟