به گزارش «نود اقتصادی» آلبرت بغزیان، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: سایر کالاها و خدمات نیز به دنبال افزایش قیمت بنزین گران خواهند شد. یک سری از افراد هنوز نمی‌دانند که این اتفاق روی بخش آنان چه تاثیری خواهد داشت. مثلا یک موبایل‌فروش، اقدام به پنهان‌کردن اجناس خود می‌کند در حالی که باید پرسید افزایش قیمت بنزین مگر چقدر روی یک گوشی ۱۰میلیون تومانی اثرگذار خواهد بود؟ او هم می‌خواهد ۲۰درصد افزایش قیمت دهد در حالی که این درست نیست. به‌ویژه اینکه همزمان شده با افزایش یا نوسان قیمت ارز و او فکر می‌کند که حتما قیمت بنزین ممکن است روی قیمت ارز هم اثر بگذارد! در حالی که این یک اتفاق کاملا تصادفی است که همزمان رخ داده است.

 این است که او فعلا حس می‌کند ممکن است افزایش قیمت بنزین به او هم اصابت کند پس از مدتی آرام می‌شود و می‌بیند که اتفاقی برای آن بخش نیفتاده و بنابراین، قیمت را کاهش هم می‌دهد. این تبعات دائما باید پایش شود. اینکه یک هفته است هیچ اتفاقی نیفتاده، دلیل نمی‌شود که اتفاق دیگری نیفتد. ممکن است فعلا بازار سکوت کرده باشد تا فرصتی که بدست آمد این کار را انجام دهد.

 آیا واقعا پرش ۲۰۰درصدی برای بنزین آزاد، الان کار مناسبی بود؟ به نظر من نه! می‌توانست به تدریج طی سال‌های قبل، ۱۰درصد و ۲۰درصد افزایش یابد، مانند بقیه کالاها. در این صورت این پیچیدگی اوضاع هم ایجاد نمی‌شد. من با تدریجی بودن آن موافق بودم. ولی باید زیرساخت‌ها آماده می‌بود تا مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و هزینه رفت‌وآمدشان کم شود.