به گزارش «نود اقتصادی» محمدتقی خوش‌بین، واردکننده کاغذ در خصوص مشکلات صنعت کاغذ اظهار کرد: ما خوشبختانه با ذخیره‌ای که داشتیم، تا امروز کمبودی برای عرضه نداشته‌ایم. با بانک مرکزی هم صحبت کرده‌ایم و جلساتی در وزارت صنعت برگزار شده تا به ما ارز بدهند؛ اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و ما این ارز را ندیده‌ایم.
خوش‌بین درباره قیمت کاغذ روزنامه بیان کرد: در حال‌حاضر ما کاغذ روزنامه را در تهران کیلویی چهارهزارو ۳۷۵ تومان تحویل می‌دهیم که کاملا با قیمت سابق ارز یعنی دلار حدود پنج‌هزارو ۲۰۰ تومان تهیه شده است. اگر به ما ارز سوبسیددار بدهند، قیمت کاغذ قطعا کاهش خواهد یافت.
خوش‌بین درباره علت افزایش قیمت کاغذ در یک سال گذشته نیز می‌گوید: دلایل مختلفی در کنار باعث این افزایش قیمت شده‌اند. از یک سو، قیمت خمیر کاغذ در دنیا افزایش یافته و همین حالا هم هر روز شاهد افزایش قیمتش هستیم. مسئله دوم این است که تعدادی از کارخانه‌های تولید کاغذ کشور چین به دلیل مباحث محیط‌زیستی تعطیل شده‌اند و چین به مصرف‌کننده کاغذ تبدیل شده است. همین اتفاق در هند نیز افتاده است و کارخانه‌هایشان را به دلیل آب‌بربودن تعطیل کرده‌اند. در خود اروپا نیز مصرف کاغذ افزایش یافته و به نظر می‌رسد مطبوعات کاغذی جان گرفته‌اند و باعث افزایش مصرف آن در اروپا شده‌اند. این مجموعه دلایل در کنار یکدیگر باعث شده قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر شود. او درباره مدت زمان بین ثبت سفارش و تحویل کاغذ نیز می‌گوید: انجام سفارش تا دریافت کاغذ در ایران حدود شش ماه زمان می‌برد و اغلب این کاغذها هم از روسیه تأمین می‌شوند.
خوش‌بین درباره مسئله کمبود کاغذ عرض ۸۶سانت می‌گوید: مقداری کمبود وجود داشت که امیدواریم در این روزها حل شود. اگر به فضل الهی اعتصاب رانندگان کامیون پایان یابد، مسئله کاغذ نیز حل می‌شود. در این چند روز، هیچ بار کاغذی به تهران نرسیده و همین کمبودهایی را ایجاد کرده است. حتی چند روز قبل یکی از کامیون‌های ما که از نوشهر کاغذ یک روزنامه را به مشهد می‌برد، در نیشابور از سوی کامیون‌داران متوقف شد و بالاخره با تلاش فراوان مصالحه انجام گرفت و خوشبختانه بلایی سر کامیون و بارش نیامد. در این مدت نیز با دپویی که از قبل داشتیم، جواب‌گوی نیازهای مشتریان بوده‌ایم.