«نود اقتصادی»:معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی، اعلام کرده است که بیمه مرکزی تااکنون پیرامون مخالفت خود با واگذاری سهام دولت در شرکت بیمه البرز،نامه مکتوبی به سازمان خصوصی سازی ارسال نکرده است.

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام دولت در شرکت بیمه البرز، به ارزش حدود 90 میلیارد و 246 میلیون تومان که شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم  بوده،شنبه 12 اسفندماه امسال در بورس به فروش رفت.

درحال حاضر،13 درصد از سهام بیمه البرز متعلق به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایرو 15.7 درصد سهام آن هم متعلق به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین است.

گفته می شود که کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه صندوق بازنشستگی عشایر و روستائیان و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی،بلوک 17.3 درصدی شرکت بیمه البرز را خریداری کرده اند.

"زهره عالیپور"در گفتگو با «نود اقتصادی»،تاکید کرده با توجه به سخت بودن فروش سهام شرکت ها درشرایط فعلی، لغو فروش باید در چارچوب حقوقی و قانونی خود صورت پذیرد.

روز گذشته ،رسانه ای  به نقل از یک مقام مسئول در بیمه مرکزی، واگذاری سهام بیمه البرز به سازمان تامین اجتماعی را خلاف آیین نامه ۴۰ شورای عالی بیمه دانسته و گفته بود که باید از آن جلوگیری شود،زیرا هدف خصوصی‌سازی بوده و انتقال مجموعه‌ها از دولت به دولت، مقصد نیست.

یک عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی، در این راستا به نود اقتصادی گفته که در قوانین و مقررات اصل 44 قانون اساسی به طور ویژه در مورد بیمه ها اظهار نظری نشده و محدودیت سهامداری هم برای آنها مطرح نشده، حال آنکه محدودیت سهامداری برای  بانک ها در قانون مذکور در نظرگرفته  شده است.

وی،با بیان اینکه در قانون اصل 44 فروش سهام شرکت ها باید مطابق قانون بازار بورس اوراق بهادار باشد،اذعان داشت که مسئولیت بررسی موارد اینچنینی با سازمان خصوصی سازی نبوده و برعهده سازمان بورس اوراق بهادار بوده و بیمه مرکزی هم در راستای وظایف حاکمیتی خویش درصنعت بیمه باید اظهار نظر کند.

عالیپور،گفت که درحال حاضر، فقط برنده خریدار سهام دولت در شرکت بیمه البرز اعلام شده و قراردادی بسته نشده و وجهی هم که بابت این خرید واریز شده درحد یک سپرده اولیه است و خواستار آن شد تا بیمه مرکزی اگر ایرادی به این واگذاری دارد به صورت رسمی اعلام کند.