«نود اقتصادی»:شرکت زامیاد اعلام کرده است که تمامی قراردادهای منعقده محصولات سنگین باری این شرکت با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مربوط به مصوبات و توافقات گذشته بوده و قراردادبا شرایط جدیدی منعقده نشده است.

اشاره شرکت زامیاد بیشتر،برگرفته از سخنرانی چندی پیش حسن روحانی،در همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری بوده که درآن، رئیس جمهوری، از ارایه وام مناسب و بلندمدت به صاحبان خودروهای فرسوده خبر داده و گفته است که در راستای اجرای این طرح، افرادی که خودروی فرسوده خود را برای نوسازی می‌دهند، 50 درصد قیمت خودرو را می‌دهند که از این میزان حدود 20 درصد توسط مالک خودرو و مابقی نیز از طریق تسهیلات با بازپرداخت 60 ماهه انجام می‌شود.

رئیس جمهوری، این طرح را بسیار مبارک و هدیه کوچکی در ایام دهه فجر به مردم دانست.

درحال حاضر حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی باری با عمر بیش از ۲۵ سال در کشور تردد می‌کنند.

اکنون، شرکت زامیاد در واکنش به خبر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور،در اطلاعیه ای اعلام کرده که تمامی  قرارداد های منعقده محصولات سنگین باری این شرکت با سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای مربوط به مصوبات و توافقات گذشته بوده و در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت جدید در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل باری فرسوده، مراتب افشا می شود.

برکنار از شرکت زامیاد،روز گذشته، شرکت سایپا دیزل هم اعلام کرده  که طرح جدید مطرح شده از سوی رئیس جمهوری،در طی مراحل کارشناسی بوده و هرگونه اتفاق جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت سایپا دیزل ضمن واکنش به اظهارات رئیس جمهوری، اذعان داشته که این شرکت در سال 1395 قراردادی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بابت موضوع نوسازی منعقد کرده که قبلاً هم اطلاع رسانی شده و متعاقب آن در سال 1396 از محل تعهدهای ایجاد شده با همکاری سازمان راهداری و بانک عامل اقدام به واگذاری تعدادی از محصولات کرده و این امر در سال 1397 نیز ادامه خواهد یافت.

هرچند که شرکت سایپا دیزل،شب گذشته ازموضع قبلی خود عقب نشینی کرده و با انتشار اطلاعیه جدیدی،تصریح کرده که طرح کلید به کلید،طبق دستور رئیس جمهوری در شرف اقدام است!