«نود اقتصادی»:رئیس سازمان چای کشور از واریز نزدیک به 650 میلیون تومان دیگر از مطالبات کشاورزان چایکار به حساب آنان خبر داد.

محمدولی روزبهان بیان داشت: 643 میلیون تومان دیگر از مطالبات چایکاران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای، به حساب عابر بانک سپه کشاورزان چایکار استان های شمالی واریز شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تاکنون مجموع مطالبات پرداخت شده چایکاران، به 131 میلیارد و 934 میلیون تومان رسیده است.

رئیس سازمان چای همچنین از دور جدید پرداخت تسهیلات از سوی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور به کشاورزان چایکار برای بهسازی و بهزراعی باغ های چای خبر داد.

وی تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از تولیدکنندگان چای دانست و افزود: در سالجاری، بیمه فراگیر باغ های چای با همکاری اتحادیه چایکاران به اجرا در می آید.

روزبهان با اشاره به اجرای بیمه تامین اجتماعی کشاورزان چایکار گفت: در صورت اجرایی شدن کامل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان چایکار، انگیزه جوانان برای فعالیت در عرصه کشاورزی چای و آباد نگه داشتن باغ های چای، چند برابر می شود.

در سال زراعی جاری، حدود 108 هزار تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی 203 میلیارد تومان تولید و از چایکاران خریداری شده است.

از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.

لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است.