«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، از توزیع یک میلیون و 500 هزار بطری آب در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

حمیدرضا جانبازاظهار کرد: طبق برنامه، روزانه یکصد هزار بطری آب میان زلزله زدگان استان کرمانشاه در هفت شهر توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: سه دستگاه تجهیزات بسته بندی آب نیز در مناطقی که بیشترین خسارت را دیده اند مستقر شده تا آبرسانی به مردم سهولت بیشتری پیدا کند.

جانباز افزود: توزیع آب های بسته بندی شده از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در میان زلزله زدگان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: بیش از 90 درصد مشکل شبکه آب قصرشیرین مرتفع شده و امیدوارم با تائید سلامت آن توسط کارشناسانی که به منطقه اعزام کرده ایم وارد مدار شود.

وی گفت: در سرپل ذهاب نیز به دلیل شکسته شدن اکثر انشعابات، عملیات تعمیر آن ها در دست اقدام است و امیدوارم ظرف امروز و فردا بتوانیم این مشکل را نیز رفع و آب این منطقه نیز وصل شود.

جانبازاظهار کرد: مردم مناطق زلزله زده نگرانی راجع به ناسالم بودن آب شرب نداشته باشند چرا که همکاران و کارشناسان فنی ما در منطقه مستقر و سلامت آب را تامین خواهند کرد.

زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 430 کشته و 7460 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی 12 هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از 15هزار واحد دیگر اشاره کرد.