به گزارش «نود اقتصادی» ناصر موسوی لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با گلایه از برخی رسانه ها که باعث نگرانی سپرده گزاران موسسات مالی شده اند گفت: فعالیت بسیاری از موسساتی که رسانه ها امروز مدعی شده اند که مجوز ندارند،‌ قانونی بوده و پیشتر مجوزهای لازم را اخذ کرده اند.
وی ادامه داد: موسسات مالی و اعتباری چه مجوز داشته باشند و چه نداشته باشند مسئولیت نظارت بر آنها بانک مرکزی است چون این بانک مرکزی است که بر امور پولی و بانکی نظارت دارد و طبق قانون هر موسسه ای که کار پولی و بانکی انجانم دهد ناظرش بانک مرکزی است. بنابراین برخلاف ادعای بانک مرکزی که می گوید این موسسات مجوز نداشته اند، آنها زیر نظر بانک مرکزی کار کرده اند.
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی وظایف مشخص و تعریف شده ای دارد گفت: برای اینکه مردم در این موسسات بدون مجوز سرمایه گذاری نکنند بانک مرکزی در درجه اول بایستی مردم را اگاه می کرد که در این موسسات سرمایه گذاری نکنند و در درجه دوم باید جلوی فعالیت این موسسات بدون مجوز را از همان ابتدا می گرفت نه اینکه این موسسات در تمام استان ها و شهرستان ها شعبه بزند و مردم سرمایه خود را به این بانک ها واریز کنند  و در نهایت بگویند این موسسات مجوز ندارند.
وی با تاکیر براینکه این نوع برخورد برای مردم و مسئولان ما قابل قبول نیست افزود: اینکه ما گناه را گردن دیگران بیاندازیم و بگوییم که این موسسه در زمان ما تشکیل نشده و مربوط به دوره قبل بوده است بی هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.. پس اگر فردی رئیس بانک مرکزی شود باید نقاط مثبت و منفی و مشکلاتی که بانک مرکزی دارد را بپذیرد نه اینکه بگویند چون مثلاً رئیس قبلی گفته است پس الان حرف و قول او باطل است یا مثلاً اگر قراردادی را امضا کرده یا ساختمانی را خرید یا واگذار کرده یا اگر اسکناس ایرانی امضا کرده ما قبول نداریم. این شیوه برخورد با هیچ منطقی سازگار نیست و با این نوع نگاه،‌ سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
موسوی لارگانی تصریح کرد: بسیاری موسسات مالی مجوز قانونی دارند و حقوق مردمی که در این موسسات سرمایه دارند محفوظ است. البته توصیه ما به مردم این است زمانی که میخواهند در موسسه ای سپرده گذاری کنند دقت بیشتری به خرج دهند و اگر موسسه ای سود بیشتری بالاتر از آن رقمی که شورای پول و اعتبار مشخص کرده است می دهد، دقت و موشکافی بیشتری به خرج دهند و از خود سوال کنند که چرا بانک ملی یا بانک سپه که بانکهای با سابقه دار و قدیمی هستند ۱۵ درصد سود می دهد ولی این موسسه مالی و اعتباری ۲۵ درصد سود می دهد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد: اتفاقی بدی برای سپرده های مردم نمی افتند و مجلس با جدیت پیگیر موضوع این موسسات مالی هست تا هرچه زودتر مشکلات سرمایه گذاران را حل کنند. همین چند روز پیش نیز سران قوا در جلسه مشترکی که داشتند پیگیر حل مشکل سپرده گزاران بودند اما با اینحال باز هم توصیه می کنم که از این پس،‌ سپرده گذاران در سپرده گذاری دقت بیشتری داشته باشند.
این نماینده مجلس از مردم خواست تا به شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه ها توجه نکنند چرا که این موسسات مورد تائید بانک مرکزی هستند و هیچ صدمه ای به سپرده مردم وارد نمی شود.