محمدرضا گنجی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در رابطه با افزایش 39 درصدی قیمت کره نسبت به سال گذشته اظهار داشت: کره موجود در بازار داخلی عمدتا وارداتی بوده و هر سال حدود 40 تا 50 هزار تن از این محصول وارد کشور می‌شود، لذا در رابطه با قیمت این کالا باید با قیمت جهانی هماهنگ باشیم به همین دلیل افزایش قیمت جهانی کره موجب شد تا در بازار داخل هم شاهد بالارفتن این محصول باشیم.

وی در رابطه با گران‌تر شدن سایر محصولات لبنی نیز گفت: قیمت شیر خام افزایش یافته است و از 1100 تا 1200 تومان به 1350 تا 1400 تومان رسیده است. بنابراین مسلما افزایش قیمت شیرخام بر روی قیمت سایر محصولات از جمله شیرپاستوریزه و دیگر محصولات لبنی اثر خواهد داشت.

گنجی با تأیید گزارش بانک مرکزی مبنی بر افزایش قیمت 9.2 درصدی لبنیات نسبت به سال گذشته بیان داشت: احتمالا بررسی نهایی سازمان حمایت مبنی بر قیمت لبنیات تا هفته آینده اعلام خواهد شد بنابراین باید ببینیم که تغییری رخ خواهد داد یا خیر.

وی با بیان این مطلب که مصرف لبنیات نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته تصریح کرد: تولید شیرخام هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود از طرفی صادرات هم افزایش داشته است.