«نود اقتصادی»- مدیرعامل شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین، دلیل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر را ناشی از افزایش حجم تقاضا ارزیابی کرد و گفت که با پایان یافتن ایام عاشورا و راه افتادن بازار، حجم جدیدی از تقاضا به بازار ارز وارد شده که در این فاصله زمانی، عرضه و تقاضا بالانس نشد.

به گزارش خبرنگار «نود اقتصادی» امروز در بازار تهران قیمت انواع سکه و ارز به میزان قابل توجهی رشد کرد.

سکه طرح جدید 30 هزار تومان، طرح قدیم 25 هزار تومان، نیم سکه 9 هزار تومان، ربع سکه 12 هزار تومان، سکه گرمی 3 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 1048 تومان افزایش یافت. در بازار ارز نیز دلار حداقل با 14 تومان افزایش به 3972 تومان رسید. هر چند که تا قبل از ظهر به 3985 تومان رسیده اما بهای هر دلار در معاملات پاساژ افشار 3998 تومان و در سبزه میدان 3985 تومان بوده که گفته می‌شود بهای ارز در این دو منطقه تا قبل از ظهر امروز از مرز  4000 تومان هم عبور کرده بود.

محمد برات در گفتگو با «نوداقتصادی» ارتباط موضع گیری‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیرامون برجام با افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر را رد کرده و افزود که رئیس جمهوری آمریکا ماههاست که تهدید می‌کند، حال آنکه قیمت ارز در شرایط فعلی افزایش یافت.

به گفته وی، با تزریق بیشتر ارز بازار متعادل خواهد شد و ادامه داد که امروز و در ساعات پایانی بهای هر دلار آمریکا 50 ریال کاهش یافت و به قیمت 3994 تومان رسید.