نود اقتصادی: سرپرست وزارت نیرو با اشاره به افزایش مصرف آب و برق کشور در نیمه نخست امسال، گفت: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمادگی افزایش ظرفیت آب در شهرها و روستاهای کشورمان وجود دارد.

ستار محمودی در بوشهر با اشاره به اینکه سال آبی گذشته سال پر تنشی بود، گفت: کاهش بارندگی در نقاط مختلف کشور بیش از 23 میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط کشور بارندگی‌ها 48 درصد کاهش داشته است، افزود: با تلاش دست‌اندرکاران وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب و همچنین توجه مشترکان در مصرف بهینه آب در نیمه نخست امسال مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه امسال در بیش از 20 شهر مصرف آب کاهش داشته است، بیان کرد: با مشارکت مردم در مدیریت مصرف استفاده از آب در نقاط مختلف کشور کاهش یافته است.

محمودی با بیان اینکه دو هزار روستا زیرپوشش طرح آبرسانی قرار گرفته است، ادامه داد: با وجود اینکه این تعداد روستا در یکسال گذشته زیر پوشش طرح آبرسانی قرار گرفته‌اند ولی در مجموع با مدیریت صورت گرفته مصرف آب آشامیدنی در شهرها و روستاها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 4.2 میلیون نفر از طرح‌های آبرسانی برخوردار شده‌اند، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمادگی افزایش ظرفیت آب در شهرها و روستاهای کشورمان وجود دارد.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به مصرف بالای برق در تابستان امسال بیان کرد: امسال پیک مصرف بار 55 هزار و 400 مگاوات برق در کشور بود که در توسعه زیرساخت‌های فنی و مهندسی برق خاموشی برنامه‌ریزی‌ شده در کشور وجود نداشت و در برخی مواقع به سبب مشکل شبکه توزیع خاموشی‌های موقت ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر تعمیر و نوسازی نیروگاه‌های برق خاطرنشان کرد: ظرفیت هزار و 500 مگاوات نیروگاه‌های برق امسال تعمیر و نوسازی می‌‌شود تا برای سال آینده با ظرفیت مورد نیاز وارد مدار تولید شود.

سرپرست وزارت نیرو از افزایش 2.5 درصد مصرف آب در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مصرف آب در نیمه نخست امسال تا چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت که برخی مواقع شبکه‌های توزیع آب شهری با محدودیت کشش مواجه بودند.

محمودی از افزایش هفت درصدی مصرف برق در نیمه نخست امسال قرار داد و بیان کرد:‌ مصرف برق در برخی نقاط تا 10.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که بیشترین مصرف در بخش صنعت ثبت شده که نشان از فعالیت صنایع و در مدار توزیع قرار گرفتن دارد.