«نود اقتصادی»- علی صالح آبادی مدیرعامل کنونی بانک صد درصد دولتی توسعه صادرات که در دولت محمود احمدی نژاد رئیس سازمان بورس بود چند روز پیش در گفتگویی با ماهنامه تخصصی بورس که در اواخر مرداد ماه 96 منتشر شده است، اذعان کرده بود "بانک‌های بزرگ دنیا محدودیت‌ها بر علیه ایران را برنداشتند!/ «دویچه بانک» آلمان حواله مشتریان ایرانی را نمی‌پذیرد! "
وی در این مصاحبه که در سایت و کانال «نود اقتصادی» بازنشر شده است، صریحا گفته بود: «متاسفانه بانک‌های بزرگ دنیا هنوز یکسری محدودیت‌ها برای ما اعمال می‌کنند. برای مثال «دویچه بانک» یکی از بانک‌های بزرگ بین المللی آلمان است که حواله‌های مشتریان ایران را تنها در صورتی که در خود «دویچه بانک» حساب داشته باشد، می پذیرد. "


اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که اندک مدتی بعد از انتشار مصاحبه قبلی وی درباره برجام، او بلافاصله گفته های خود را آشکارا 180 درجه تغییر داد و در مصاحبه با بخش خبری رادیو- اینگونه سخن گفت: " بعد از برجام و به مرور، روابط بانک‌های ایرانی با بانک‌های بزرگ خارجی مانند بانک‌های اتریشی، ایتالیایی و آلمانی برقرار شد. دویچه بانک آلمان نیز حواله های مربوط به مشتریان ایرانی را می پذیرد، در حالی که در ابتدای برجام و گذشته اینگونه نبود...."
شنیده‌های خبرنگار «نود اقتصادی» حاکیست بعد از گلایه های مدیرعامل بانک توسعه صادرات از لغو نشدن تحریمهای بانکی، وی تحت فشار قرار گرفته و در نهایت تصمیم گرفته شده تا صالح ابادی یکبار دیگر مواضع خود را اصلاح کرده و اعلام کند با تمام بانکهای دنیا بعد از برجام رابطه حسنه‌ای داریم!