به گزارش «نسیم آنلاین»، شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی درسال 1395 دستکم 4318 میلیارد ریال تسهیلات برای فعالیت های کشاورزان پرداخت کرده اند که این ارقام شامل 2758میلیاردریال انواع  تسهیلات برای فعالیت های جاری کشاورزان و  1560میلیارد ریال هم تسهیلات باغداری اعم ازکاشت،برداشت وهزینه های جاری انواع محصولات باغی پرداخت شده است.

این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و به صورت تسهیلات جاری یک ساله و درقالب تسهیلات خرد،کلان وسرمایه درگردش وهزینه های جاری به 23 هزارو 903 نفر پرداخت شده است.

درکنار این، شعب بانک کشاورزی استان قزوین هم در سالی که گذشت، بالغ بر 553 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که این مقدارمشتمل بر191میلیارد و627 میلیون ریال تسهیلات ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبلغ262میلیارد ریال هم بابت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی و100 میلیارد ریال هم تسهیلات اشتغال زایی بوده است.

این گزارش می افزاید: این میزان تسهیلات به 1164نفر متقاضی در زیر بخش های شیلات ، آبرسانی ، پرواربندی ، صنایع تبدیلی وتکمیلی و سرمایه درگردش زراعت وباغبانی پرداخت شده که در کنار آن  تعداد 506دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی شامل328 دستگاه تراکتور و 178دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها در اختیار کشاورزان استان قزوین  قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش،تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده هم با معرفی کمیته امداد و بهزیستی استان به منظور ایجاد مشاغل خانگی و طرح های خود اشتغالی صورت گرفته است.

شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی هم در سال 95 مبلغ 350 میلیارد ریال تسهیلات کشت پاییزه پرداخت کرده که این میزان تسهیلات به 2835 طرح در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی  پرداخت شده است.