گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- رئیس هیات مدیره بانک شهر اعلام داشت که بحث واگذاری سهام فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را شنیده اما در جریان جزییات آن نیست.

به گزارش «نسیم آنلاین»، اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز در جلسه غیرعلنی شورا، لایحه واگذاری سهام فروشگاه شهروند و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به بانک شهر را تصویب کردند که بر این اساس،مقرر شد 60 درصد سهام فروشگاه های شهروند و مدیریت بهره برداری از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بابت بدهی های معوقه شهرداری تهران(در قالب تهاتر) به بانک شهر واگذار شود.

مرتضی خامی در گفتگو با «نسیم آنلاین» ضمن ابراز بی اطلاعی از کم وکیف این مصوبات شورا ، گفت که در جلسات کاری بانک بوده و هنوز فرصت نکرده مصوبات شورا را پیگیری کند.

وی، اشاره ای به میزان بدهی شهرداری تهران به بانک شهر نکرد، هر چند که واگذاری سهام دو بنگاه مذکور به این بانک بابت بدهی شهرداری تهران به بانک شهر بوده است.

خامی احتمال داد که مجمع بانک متبوع او در ماه جاری برگزار شود و اذعان داشت که به دلیل اختلافات بر سر صورت‌های مالی بانک‌ها، مجمع بانک شهر هم به تاخیر افتاد اما این مشکل در حال حل شدن است.

رئیس هیات مدیره  بانک شهر، با اشاره به ترکیب ناقص هیات مدیره این بانک هم گفت که در حال حاضر سهامداران نمایندگان خود را معرفی کرده و در بانک مرکزی در حال پیگیری است و افزود که به طور معمول 2 برابر ظرفیت موجود، افراد به بانک مرکزی معرفی می شوند تا صلاحیت فنی آنها در بانک مرکزی تایید شود تا دست آخر در مجمع تکلیف ترکیب روشن خواهد شد.

وی درباره راه اندازی یک هلدینگ جدید در بانک شهر هم گفت که در حال حاضر بانک شهر دارای چندی هلدینگ بوده اما قصد ایجاد هلدینگ جدید را ندارد.