معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد که 950 نقطه حادثه خیز از 1500 نقطه حادثه خیز شناسایی شده در شبکه حمل و نقل جاده‌ای ظرف یکسال آینده آشکارسازی و ساماندهی خواهد شد.

"عبدالهاشم حسن نیا" در گفتگو با «نسیم آنلاین»، بدون اشاره به رقم اعتبار مورد نیاز گفت که یکی از وظایف سازمان متبوع او، خود معرف کردن جاده ها بوده است. گفته می شود که برای آشکارسازی 950  مقطع پرحادثه 1000 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی، با بیان اینکه 15 هزار کیلومتر  بزرگراه و 2300 کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور وجود دارد، اذعان داشت که  با توجه به رشد فزاینده استفاده از خودرو، نسل جدید کاربران  غیر حرفه ای  در جاده ها سفر می کنند.

معاون راه داری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به «نسیم آنلاین» افزود که فارغ از تعصبات، اقدامات خوبی در حوزه شبکه راهها انجام شده اما با مدینه فاصله زیادی وجود دارد.

به گفته وی، برای نگهداری مطلوب شبکه راههای کشور، سالانه 8 هزار میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز بوده اما فقط 40 درصدی رقم مذکور از سوی  اقتصاد ملی  تامین می شود وافزود که  60 درصد  این اعتبارات مورد نظر روی زمین مانده است.

حسن نیا، اذعان داشت که برای توسعه  شبکه راههای  کشور باید 25 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی  احداث شود که در حال حاضر  فقط 15 هزار  کیلومتر آن وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، تصریح کرد که برای احداث این مقدار شبکه  بزرگراهی 30 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده تا این امر در طول برنامه ششم توسعه ، محقق شود.

وی،با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی بابت خدماتی که به مردم ارایه می کند پولی دریافت نکرده و تاکید کرد که نمی‌توان برای همیشه دست این وزارتخانه در جیب دولت باشد.

حسن نیا اظهار کرد که روزانه 8 میلیون وسیله نقلیه در جاده های کشور سفرهایی از 50 تا 250 کیلومتر انجام میدهند که بابت استفاده از آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی، خواستار آن شد تا افراد استفاده کننده از جاده‌ها در هزینه‌های آن هم مشارکت کنند تا مشکلات حمل و نقل هم زود تر حل شود.