علیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» در رابطه با تجمع روز گذشته دامداران اصفهان مقابل جهاد کشاورزی بیان داشت: این تجمع به دلیل نارضایتی دامداران در رابطه با واردات شیرخشک به داخل کشور بوده است.

وی ادامه داد: این نارضایتی کاملا بجا است، زیرا در شرایطی که تولید شیرخام در داخل کشور بیش از تقاضای موجود است و یک میلیون تن مازاد تولید داریم و با این وضعیت نه تنها نباید محصولات لبنی و شیر خشک وارد شود بلکه باید سیاست‌های تشویقی برای صادرات داشته باشیم تا این مازاد تولید از کشور خارج شود.

وی تأکید کرد: طبیعی است که واردات شیرخشک در چنین زمانی به این معنا است که به مشکلات دامداران کشور افزوده خواهد شد، همین الان دامدار حتی قادر نیست شیر دامش را بفروشد با واردات اوضاع بدون شک بدتر از گذشته خواهد شد.

عزیزاللهی اضافه کرد: البته وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت شیرخشک را در دستور کار خود قرار داده اما متأسفانه باز هم از مجراهای رسمی این کالا وارد کشور می‌شود به طوری که ظرف یک ماه گذشته دو محموله8  هزار تنی و 5 هزار تنی وارد کشور شده است.

وی اظهار داشت: در کل شیرخشک از دو طریق قاچاق و رسمی می‌تواند وارد کشور شود که بحث قاچاق آن چندان مشکل ساز نیست چون میزانی که ازطریق قاچاق می‌تواند وارد کشور شود زیاد نیست اما متأسفانه از طریق کانال‎‌های رسمی این کالا به داخل بازار آمده و همچنان نیز واردات آن ادامه دارد.