به گزارش «نسیم آنلاین»، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  گفت: بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه راهکارمقابله با کم آبی توسعه مجتمع های گلخانه ای و کشت گیاهان مقاوم به خشکی از است.
سیدنظام الدین سجادی راهکار دیگر برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب را تغییر زمان کشت عنوان کرد و گفت:برخی از محصولات که در زمستان کشت می شد را می توان به فصل زمستان در مناطق گرمسیری انتقال داد.
وی، ساخت مجتمع های گلخانه ای را در راستای مصرف کمتر آب عنوان کرد و گفت: در صورتی که بتوانیم فقط خیار و گوجه فرنگی را به گلخانه انتقال دهیم می توانیم 30 میلیارد مترمکعب صرفه جویی آب داشته باشیم.
وی در خصوص تسهیلات بانکی به تعاونی هایی که بتوانند مسئولیت مجتمع های گلخانه ای را بر عهده بگیرند، اظهار داشت: 80 درصد اعتبار این مجتمع ها را دولت در اختیار تعاونی ها قرار می دهد.
سجادی اولویت ایجاد گلخانه را مناطق کم آب و دارای آفتاب عنوان کرد و گفت: ساخت گلخانه در مناطق سردسیر به دلیل اینکه هزینه گرمایش بالا می رود خیلی صرفه اقتصادی ندارد.
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در این مجتمع ها بهره بردار تا آمادگی محصول برای عرضه به بازار را می تواند به انجام برساند.