سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با «نسیم» و در رابطه با افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات بیان داشت: زمانی که آقای رکنی، معاون وزیر افزایش قیمت شیرخام را اعلام کردند این موضوع مشخص نشد که صنایع لبنی باید با چه قیمتی شیر را از دامدار خریداری کند.

وی ادامه داد: قیمت شیر که در کل کشور ثابت نیست بلکه بعضی جاها شیر را زیر هزار تومان می‌خرند و در نهایت نیز شیر درجه یک و ممتاز از دامدار با قیمت  1200 تومان خریداری می‌شود بنابراین صحبت معاون وزیر شفاف نبود و مشخص نشد که این 100 تومان به چه قیمتی باید اضافه شود.

این کارشناس حوزه دامداری اظهار داشت: پس از اعلام این خبر انجمن لبنیات اعلام کرده که ما نه شیر دامدار را با قیمت بیشتر می‌خریم و نه لبنیات را گران می‌کنیم، بنابراین بهتر است دولت به جای انتخاب چنین راه‌حل‌هایی به قانون عمل کند، تا این چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: دولت به ماده 33 قانون اجرای بهره وری عمل کند، همه مشکلات دامدار حل خواهد شد، در حال حاضر وضعیت دامدار به گونه‌ای است که سالانه تعداد زیادی از دام خود را برای گذران امور خود می‌فروشد، اما با تمام این اوصاف الان 40 درصد دامداری‌ها با مشکل مواجه شده و خالی است اگر شرایط به همین منوال پیش برود دامداری‌ها دچار مرگ پنهان می‌شوند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: اگر به داد دامدار نرسند به زودی حتی برای شیر خشک فرزندانمان و پنیر سفره‌های صبحانه‌مان محتاج واردات کالا از خارج از کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: الان مصرف سرانه لبنیات بسیار کاهش یافته است، دولت در اجرای قانون کوتاهی می‌کند و هزینه این کوتاهی را باید دامدار بپردازد، اگر دولت به قانون عمل می‌کرد کشمکش بین سازمان حمایت، صنایع لبنی و دامداران نیز پایان می یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سازمان حمایت نیز مدعی است که صنایع لبنی پیش از ابلاغ بخشنامه افزایش 6 درصدی محصولات خود را افزایش داده‌اند چرا با متخلفان برخورد نکرده است؟ بهتر است به جای این حرف‌ها راه حل مناسب تری برای وضعیت دامداران انتخاب کرد.