پنج شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳:۵۴ بعد از ظهر

اخبار بودجه

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + جدول
بودجه ۲۱۰۰ میلیارد تومانی انتخابات اسفند

براساس اطلاعات درج‌شده در قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت رقم ۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تعیین کرده است.

تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
گرانی دلار در یک و نیم ماه گذشته به خواست دولت انجام شد

دکتر محمود زرین ماه بیان کرد: افزایش تعهدات بودجه‌ای دولت به خصوص تعهداتی که مجلس روی دوش آن گذاشته بود شرایطی را فراهم کرد که دولت روی موضوع افزایش قیمت ارز نقش آفرینی کند.

فیلم/سخنگوی اقتصادی دولت:
برخی از پیشنهادات نمایندگان مجلس در بودجه، بار مالی ایجاد کرده است

احسان خاندوزی با بیان اینکه برخی از پیشنهادات نمایندگان مجلس در بودجه، بار مالی ایجاد کرده، گفت: درباره بخش‌هایی که باعث فشار مالی و تورم می‌شود از طریق شورای نگهبان پیگیری می‌کنیم.

بزرگی دولت و نگاه بخشی نمایندگان مجلس دو عامل بازدارنده تدوین بودجه کارآمد است

در نشست علمی و تخصصی مطرح شد: ابلاغ سیاست های کلی در خصوص بودجه می تواند به ساماندهی مشکلات و  رفع کاستی های قانونی در خصوص نقش مجلس و دولت در نسبت با بودجه پایان دهد. بودجه یک بحث پیچیده و چند لایه است که باید به همه تاثیرات آن توجه کرد. بزرگی دولت به پیچیدگی بودجه منجر شده است. نگاه بخشی نمایندگان بلای جان بودجه های سنواتی است.

 داده کاوی، ابزار فناورانه ای در خدمت نظارت و اجرای بودجه 

در نشست علمی-تخصصی مطرح شد: کنترل به موقع و صحیح باعث می شود اگر در سیستم مشکل و مسئله ای وجود داشته باشد، با فوریت برای رفع آن مشکلات اقدام صورت گیرد. با استفاده از دیتا ماینینگ می توان به روابط پنهان داده های مالی دست پیدا کرد. تنّوع و تکثّر دیتا، مدیر را  با نوعی از حواس پرتی و عدم تمرکز مواجه می کند. حسابرس امین، حلقه وصل ورود اطلاعات اولیهء صحیح به سیستم میباشد.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده