جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۸:۱ بعد از ظهر

اخبار قیمت گاز

فیلم/رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف:
قیمت گاز نسبت به ۲۰ سال پیش تقریبا نصف شده و این مصرف را تهییج می‌کند

سید رضا میرنظامی بیان کرد: تا سال ۸۸ قیمت گاز متناسب با تورم اضافه می‌شد. بعد از هدفمندی یارانه‌ها قیمت گاز افزایش پیدا کرد ولی بلافاصله با افزایش تورم قیمت گاز تعدیل نشد. تولید گاز در کشور به دلیل عدم سرمایه گذاری پایستگی لازم را ندارد.

فیلم/رئیس سازمان بورس:
گاز تمام صنایع تقریبا قطع است ولی کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند

مجید عشقی با بیان اینکه گاز تمام صنایع تقریبا قطع است ولی کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کندُ گفت: قیمت گاز صنایع را ۱۰ برابر مصرف خانگی می‌کنیم و هر موقع هم دلمان خواست گازشان را قطع می‌کنیم.

فیلم/کارشناس ارشد انرژی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
چرا گازی که ۳۰ سنت در متر مکعب ارزش صادراتی دارد را ۱۴۰ تومان به ثروتمندان می‌دهیم تا آنها هم ویلا و استخرشان را گرم کنند؟

محمدصادق مهرجو بیان کرد: عدالت یعنی کسی که پنت هاوس ۲۰۰۰ متری دارد باید پول بیشتری برای گاز مصرفی در مقایسه با مالک آپارتمان ۵۰ متری بپردازد.

فیلم/تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
بسیاری از خانه‌های خالی برای این که مسکونی جلوه داده شوند، گاز بی‌خود مصرف می‌کنند

دکتر محمود زرین ماه بیان کرد: نرخ گاز در ایران بین متری ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است. مصرف‌کنندگان نمی دانند در کدام پله قرار دارند، آنقدر مبلغ پرداخت کنندگان نازل است که اکثر خانواده‌ها نسبت به وعده‌های تخفیف بی اعتنا هستند.

فیلم/کارشناس انرژی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
 استاندارد مصرف گاز در سال به ازای هر متر مربع بنا، ۲۳ متر مکعب است اما عده‌ای ۱۰ برابر این مقدار مصرف می‌کنند و همچنان از گاز ارزان برخوردارند!

سید رضا فیض آبادی با بیان اینکه چه معنایی دارد ثروتمندان پرمصرف مانند مشترکان کم مصرف یارانه گاز دریافت کنند، گفت: شخصی که هفتگی آب استخر خانه اش را تعویض و گرم میکند باید قیمت واقعی گاز را بپردازد

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده