چهارشنبه بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹:۵۲ قبل از ظهر

اخبار وزیر صنعت، معدن و تجارت

خبرنگار «نود اقتصادی» گزارش می‌دهد
شوی تبلیغاتی وزیر صمت!؟

یکی از قطعه سازان گفت مراسم یاد شده مراسم صوری و نوعی شوی تبلیغاتی وزیر بود، چرا که قطعات مورد اشاره در قراردادها از چند سال پیش در کشور تولید می‌شود و قطعه سازان حاضر در مراسم با فشار وزارت صمت در این مراسم حاضر شده بودند.

رضا رحمانی وزیر صنعت:
روزی که به وزارت صنعت آمدم تولید خودرو در آستانه تعطیلی بود/ با مذاکره و لابی ۴ هزار میلیارد تومان برای صنعت خودرو وام گرفتم

رحمانی گفت: از زمان تصدی پست وزارت و با این‌همه مذاکره و لابی و درخواست، توانستیم ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی آن‌هم با سود ۱۸ درصدی برای تامین سرمایه در گردش دو شرکت خودروسازی وام بگیریم.

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علامه:
وزیر صنعت، معاونینش و سازمان گسترش بسیار ضعیف هستند و خودروسازان از آنها تمکین نمی‌کنند/ وزیر صنعت برای اینکه استیضاح نشود مدام دستور پیش فروش به خودروسازان می‌دهد

امینی گفت: بازگشت شورای رقابت خوب است اما شورایی که قوی باشد. شورای رقابتی که ما داریم اظهارنظرهایی می‌کند، اما کسی به آن توجهی نمی‌کند و کسی هم عمل نمی‌کند. ما قوانین خوبی داریم اما کسی به آنها عمل نمی‌کند. در گذشته هم شورای رقابت بود و حرف‌هایش را هم می‌زد؛ اما کسی که عمل نمی‌کرد و پشتوانه اجرایی نداشت. فرض کنیم که شورای رقابت بازگشت و درصدی را هم تعیین کرد. تولیدکننده تولید خود را کاهش می‌دهد و توجهی هم نمی‌کند.

انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت از عملکرد اقتصادی دولت:
هیچ کشوری را سراغ نداریم که یک روز صادرات گوجه را ممنوع کند و یک روز صادرات پیاز را/ بازار را نمی‌توان با جلسات پشت میزی تنظیم کرد

نعمت‌زاده گفت: ما هیچ کشوری را سراغ نداریم که مثل ما یک روز صادرات گوجه‌فرنگی را ممنوع کند و یک روز صادرات پیاز را؛ چراکه یافتن بازارهای صادراتی برای صادرکنندگان نیازمند سال‌ها تلاش است و متاسفانه به یکباره آقای وزیر می‌گوید از فردا یا هفته بعد صادرات فلان کالا ممنوع است.

وزیر صنعت:
تا زمانی که مردم به فکر تبدیل ریال به ارز باشند دلار گران خواهد ماند/ نمی‌توانم دقیقا بگویم چه زمانی اوضاع درست می‌شود!

شریعتمداری گفت: بنده به عنوان یک مسوول به هیچ عنوان نمی‌توانم بگویم که اوضاع دقیقا چه زمانی درست می‌شود اما واقعیت این است که برای رسیدن به ثبات بازار چند ماهی زمان لازم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفتگو با «نود اقتصادی»:
هر لحظه امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد


فیلم/ دیپلمات سابق و سفیر اسبق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفتگو با «نود اقتصادی»:
دشمنان دنبال بهانه اند که با یک خبر منفی بازار ارز ایران را بهم بریزند
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + جدول
صادرات تنور نانوایی ایرانی به آمریکا
فیلم/ رئیس خانه صنعت و معدن در گفتگو با «نود اقتصادی»:
وزارت صمت که این قدر روی خودرو برقی تمرکز کرده، یک مقدار هم به مشکلات صنعت و معدن توجه کند

پربیننده