جمعه چهارم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰:۴۶ بعد از ظهر

اخبار مهدیار اسماعیلی

فیلم/ رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن:
هنوز خودروی صفر مدل ۹۸ در کشور داریم/ این یعنی مردم از ترس از بین رفتن سرمایه‌شان یک خودرو را ۵ سال بدون استفاده نگه داشته‌اند

مهدیار اسماعیلی گفت: باید راهکاری پیدا کنیم که افراد بتوانند ارزش پولشان را به خوبی حفظ کنند. کشور پر از دلار خانگی، سکه و خودروی بدون استفاده است. صندوق ملی مسکن می‌خواهد این منابع را وارد بخش مسکن کند.

فیلم/ رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن:
بانک‌ها امسال احتمالا بابت عدم پرداخت تسهیلات به بخش مسکن بالای ۱۴۰ هزار میلیارد تومان جریمه می‌شوند

اسماعیلی گفت: قانون عددی برای پرداخت مسکن به بانک‌ها تکلیف نکرده است. بانک‌ها یک سال ۶۹ هزار میلیارد تومان، یک سال ۹۰ هزار میلیارد تومان و یک سال بالای ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بابت عدم پرداخت تسهیلات به مسکن جریمه می‌شوند.

فیلم/ رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن:
اشتغال در دولت سیزدهم به دلیل آغاز نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کرد

اسماعیلی گفت: سود وام نهضت ملی مسکن در همه بانک‌ها ۲ یا ۱۸ درصد است، اگر بیش از این دریافت شود تخلف است و بانک جریمه می‌شود.

فیلم/ رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن:
60 درصد سکه‌های ضرب شده بعد از انقلاب دست مردم است

مهدیار اسماعیلی گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ۸۴ تن سکه طلا در کشور ضرب شده است که ۶۰ درصد آن الان در دست مردم است. یک خودرو پنج سال است که تولید شده ولی صاحبش آن را صفر نگه داشته که بتواند گران‌تر بفروشد، در اروپا یک خودرو بعد از پنج سال اسقاط می‌شود.

فیلم/ رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن:
بورس کالا قیمت فولاد و سیمان مسکن مردم را بالا می‌برد

اسماعیلی گفت: صندوق توسعه ملی نباید حل مشکلات خودش را بهانه‌ای برای عدم پرداخت مطالبات قرار دهد، بلکه باید مبلغ مدنظر رهبری را هرچه سریع‌تر برای ساخت مسکن پرداخت کند.