جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴:۵۲ بعد از ظهر

اخبار تجارت با افغانستان

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان:
راهکار رفع تعهد ارزی صادرکنندگان محصولات ایرانی به افغانستان مشخص شد

محمدمهدی جوانمرد قصاب بیان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی صادرکنندگان محصولات ایرانی به افغانستان مساله رفع تعهد ارزی بوده است که در هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی، راهکارهایی در این زمینه اتخاذ گردیده که از روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه جاری به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

فیلم/یک فعال اقتصادی ایران در افغانستان:
 ایرانی‌ها در تجارت با افغانستان اشتباه می‌کنند

آذری با بیان اینکه وقتی می‌گوییم افغانستان، مردم فکر می‌کنند، طالبان با کلاشینکف در شهر است، گفت: کابل هم شهری مانند تهران است و می‌توان با آن‌ها تجارت کرد.

خروج اشرف غنی با میلیاردها دلار ثروت خیانتی در حق افغانستان است/ مطمئنا طالبان در آینده به هیچ یک از تعهداتش نسبت به ایران عمل نخواهد کرد

دومین نشست از سلسله نشست های پیش رویداد همایش افول آمریکا: جهان پساآمریکا، با عنوان فرصت ها و چالش های پیش روی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان؛ دوشنبه 22 شهریور به میزبانی پژوهشکده مشترک شهید صدر(ره) و با حضور دکتر فداحسین مالکی،سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار گردید.

بررسی «نود اقتصادی» نشان می‌دهد+نمودار
 طی ۱۲ سال اخیر افغانستان سالانه ۲/۵ تا ۳ میلیارد دلار کالا از ایران خریده است

طی ۱۲ سال اخیر ایران به‌طورمیانگین سالانه نزدیک به ۲/۵ میلیارد دلار و در برخی سال‌ها تا نزدیک ۳ میلیارد دلار کالا به افغانستان صادر کرده است.

احتمال افت تجارت ایران و افغانستان در نیمه دوم سال

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت بیان کرد: در حال حاضر روابط تجاری در تمام مرزهای ایران و افغانستان برقرار نیست و لذا در نیمه دوم سال شاهد افت صادرات به افغانستان خواهیم بود.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند