جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۷:۲۲ بعد از ظهر

اخبار قره باغ

فیلم/دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در گفتگو با «نود اقتصادی»:
سفرا و سفارتخانه‌های ما در سایر کشورها در حوزه اقتصادی فعال نیستند؛ چرا که می‌ترسند متهم شوند به زد و بند اقتصادی با تجار!

بهمن حسین پور گفت: به جمهوری‌های جدا شده از شوروی اجناس بنجل فرستادیم، تجار ما را بیرون کردند و بازارشان به دست ترکیه افتاد. آذربایجانی‌ها علاقه‌مندند که ما در قره‌باغ کار اقتصادی کنیم، اما اگر نظارت صحیح نشود پس از یک سال تجار ما را بیرون می‌کنند!

فیلم/ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در گفتگو با «نود اقتصادی»:
ارمنستان نسبت به آذربایجان، مزایای بیشتری برای اقتصاد ایران دارد

هرویک یاریجانیان بیان کرد: ارمنستان به نسبت آذربایجان این مزیت را دارد که عضو پیمان اوراسیاست و این پیمان تنها پیمان اقتصادی است که ما در آن هستیم. ارمنستان تنها کشور مسیحی است که با مرز خاکی دارد و این می‌تواند نماینده خوبی برای ما برای ارتباط با سایر کشورها باشد. تا به امروز دستگاه های دولتی ایران، ارمنستان را جدی نگرفتند.

تبعات اقتصادی قرارداد آذربایجان و ارمنستان برای ایران/از دست رفتن نوار مرزی ایران با ارمنستان

نگاهی سریع به نقشه منطقه نشان می دهد تحولات تازه معنایی جز از دست رفتن تقریبا کامل نوار مرزی ایران با جمهوری ارمنستان نخواهد داشت. در این شرایط تازه ایران در مرزهای شمالی خود تقریبا به طور کامل با جمهوری آذربایجان همسایه شد.

فیلم/تحلیلگر مسائل اقتصادی و روابط بین الملل در گفتگو با «نود اقتصادی»:
وزارت خارجه در ماجرای قره باغ خیلی بد عمل کرد و منجر به از بین رفتن منافع اقتصادی جمهوری اسلامی شد

دکتر عطا بهرامی گفت: برخی کشورهای منطقه قفقاز مانند آذربایجان منافع خودشان را با غرب تعریف کردند بنابراین مناسبات پیچیده‌ای با رژِیم صهیونیستی دارند. ارمنستان هم می‌خواست به سمت غربی‌ها بروند ولی به دلیل تعارض منافع با جمهوری آذربایجان نتوانست این کار را انجام دهد و غربی‌ها ارمنستان را رها کردند، بنابراین ما با جمهوری آذربایجان منافع اقتصادی نخواهیم داشت.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند