جمعه چهارم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰:۳۸ بعد از ظهر

اخبار حسین شیرزاد

جهانی شدن جغرافیای غذا و چالش "تله کوپلینگ"

شیرزاد گفت: از نگره جهانی، جریان های بین المللی مواد مغذی تولید شده در سیستم های "تجارت کشاورزی از راه دور" به بخش مهمی از چرخه جهانی مواد مغذی تبدیل شده که منجر به توزیع مجدد منابع غذایی می شود. از طرفی، جریان مواد مغذی در شبکه های تجارت جهانی کشاورزی ساختار ناهمواری را نشان می دهد.

دینامیزم پیچیده تجارت بین‌المللی غلات و مواد غذایی

در زنجیره ارزش کشاورزی، تجارت غلات و مواد غذایی از جایگاهی محوری برخوردار است چنانکه بخش مهمی از زنجیره تامین غذای جهانی را تشکیل داده و بر ثبات اقتصادی در سراسر کشورها تأثیر می گذارد.

پست نرمالیته فین تک کشاورزی؛ آغازین روزهای اولیه یک انقلاب دیجیتال

بر اساس گزارش 2024 سازمان ملل، جمعیت جهان در مسیر رسیدن به 9.7 میلیارد نفر تا سال 2050 است و حتی با وجود افزایش هزینه نهاده های مورد نیاز برای تولید کالری در جوامع تا سال 2030، پیش‌بینی می‌شود که 40 درصد از تامین نیازهای جهانی آب دچار کسری گردد و با تغییرات اقلیمی، افزایش هزینه‌های انرژی، نیروی کار و مواد مغذی در حال حاضر بر حاشیه سود فشار ‌آورد.

امتزاج مباحث کشاورزی، غذا و تغییرات اقلیمی دستاوردهای( COP28 )

بحث های اخیر در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ( COP28 ) در دبی؛ یک تغییر اساسی در فورماسیون همکاری های بخش خصوص-دولتی و جامعه مدنی بود.

بازگشت ترامپیسم و تاثیرات احتمالی آن بر بازارهای کشاورزی

احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، نگرانی های جهانی زیادی را در مورد اینکه چگونه سیاست های تجاری او بر کشاورزی آمریکا و صادرات کالاهای اساسی در عرصه بین المللی تأثیر می گذارد، برانگیخته است. ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود تعرفه های سنگینی را بر چین و سایر کشورها اعمال کرد.