جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶:۴۷ قبل از ظهر

اخبار وزیر اقتصاد

۲ نامه خاندوزی به دبیر شورای نگهبان و رییس مجمع تشخیص درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه

وزیر اقتصاد با ارسال ۲ نامه جداگانه به دبیر شورای نگهبان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تسریع در تایید «طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در شورای نگهبان و «اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی» و تصویب «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول» در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای توفیق حاکمیت در کنترل بازار سوداگرانه مسکن شد . 

اقدامات نهایی ایران برای مشارکت در افزایش سهام سرمایه در بانک توسعه اسلامی

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس ۲۰۲۳ گروه بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجاسر و مدیران ارشد بانک توسعه اسلامی دیدار کرد .

اعلام آمادگی ایران برای اشتراک دانش فنی خود با اعضای بانک توسعه اسلامی

وزیر اقتصاد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که ثمره تلاشها، تجربیات و یافته های خود در حوزه‌‌های مختلف با کشورهای عضو و با حمایت بانک توسعه اسلامی در چارچوب تعاملات اقتصادی ارزش آفرین به اشتراک بگذارد.

تحقق اقتصاد غیر رانتی بدون گذر از مقاومت شدید ذینفعان ممکن نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر عزم جدی دولت برای گذر از اقتصاد رانتی به اقتصاد دانش بنیان و تولید محور، یادآور شد: تحقق این سیاست قطعا بدون گذر از مقاومت شدید ذینفعان رخ نخواهد داد.

فیلم/ احسان خاندوزی:
طراحی، عملیات و سیاست‌های اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ به عهده سازمان برنامه بود

وزیر اقتصاد گفت: برنامه‌ریزی حذف ارز ترجیحی به عهده سازمان برنامه بودجه بود و وزارت جهاد کشاورزی آن را اجرا کرد، ما در وزارت اقتصاد کاره ای نبودیم.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند