به گزارش «نسیم»، علی مژدهی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه در پاسخ به این پرسش که اگر تولید کننده ای بخشنامه دولت را رعایت نکند و سرخود قیمت ها را افزایش دهد، دولت چه برخوردی با او می کند؟ گفت: هر گونه افزایش قیمتی که از مجاری قانونی انجام نشود،‌ تخلف و هر نوع فروش کالا خارج از این ضابطه ،‌گران فروشی محسوب می شود.

وی افزود: دستگاههای نظارتی که تشکیل پرونده می دهند و سازمان تعزیرات حکومتی می توانند به عنوان گران فروش با این متخلفان برخورد کنند. 

مژدهی در پاسخ به این پرسش که آیا فقط بر شبکه توزیع نظارت می کنید یا بر مبادی تولید هم نظارت می کنید؟ گفت: گران فروشی هم در رابطه با تولید و هم توزیع است . 

وی افزود: مهم این است که تولید کننده باید هزینه های خود را اعلام کند و بر اساس بررسی کارشناسی که صورت می گیرد افزایش متعارفی انجام شود اگر خارج از این هزینه ها افزایش صورت گیرد ما به عنوان گران فروشی ، برخورد می کنیم.
 
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: روند گذشته به این شکل بود که تولیدکنندگان هر گونه افزایشی را به سازمان حمایت از حقوق تولید کندگان و مصرف کنندگان اعلام می کردند و سازمان مربوط ،‌ هزینه های آنها را برآورد و بررسی می کرد و مطابق با آن درصد معقولی را افزایش می داد. 

مژدهی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با تعیین قیمت ورود نمی کند اما از بابت قیمت تعیین شده اگر از آن تخلفی صورت بگیرد،‌ ورود و برخورد می کند و اگر تولید کننده ای ضوابط را رعایت نکند آنها را جریمه می کند.