به گزارش «نسیم» نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اولین جلسه سال جاری خود که در تاریخ 17/1/94 با حضور ریاست، اعضا و مقامات محلی استانهای مربوطه تشکیل شد و در موضوع ساخت و ساز در اراضی شمال میدان سپاه تهران ، مطرح و به شرح زیر اتخاذ تصمیم گردید:

1. عمارت تاریخی عشرت آباد با پیگیری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای استفاده عموم مهیا شود.

2. رعایت حریم قانونی عمارت و باغ ثبت شده ملی عشرت آباد به شماره ثبت 648 مورخ 23/1/1346 الزامی است.

3. رعایت مصوبات طرح جامع تهران در پهنه مذکور (321G) برای محدوده فوق الزامی است.

4. عملیات ساختمانی در محدوده عمارت متوقف و نقشه ها مجدد با توجه به ضوابط پهنه و ضوابط میراث فرهنگی بازنگری و اصلاح گردد.

5. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به هماهنگی با هدف رعایت موازین قانونی همه جانبه نسبت به گردش کار احداثات در داخل محدوده پادگانهای کشور و شهر تهران اقدام نموده و اخذ پروانه براساس طرحهای توسعه و عمران برای احداثات عظیم در زمینهای با کاربری نظامی، انتظامی الزامی است.

6. کار گروه ویژه ای برای بررسی موضوع وهماهنگی های لازم با محوریت وزارتخانه های دفاع و کشور ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیرخانه شورایعالی تشکیل و ضمن هماهنگی و رعایت دستورالعمل های ابلاغی فرماندهی کل قوا دستورالعملی را برای رعایت موضوع در کل کشور ظرف مدت سه ماه به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارائه نمایند.