معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری،از ارایه یک تذکر به یک شرکت  هواپیمایی  متخلف در روز29 اسفند ماه خبرداد وگفت که علت ارایه تذکر به شرکت مورد اشاره ، انجام تاخیر های  مکرردر جابجایی مسافران در همین روز بوده است.

محمد خداکرمی بدون اشاره به نام شرکت دریافت کننده تذکر، از نظارت جدی کارشناسان سازمان متبوع خود بر رروند فعالیت  ایرلاین ها و همچنین آژانس  های  فروش بلیت از آغاز طرح نوروزی  سخن گفت و اظهارداشت که با تلاش و نظارت  کارشناسان سازمان هواپیمایی، تعدادی  ازآژانس های فروش  بلیت متخلف و گرانفروش، شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی، با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی، با وجود برخی تاخیرها در مجموع  تلاش  داشته اند  تا با نظم در جابجایی مسافران اقدام کنند، تاکید کرد که  با وجود برخی تاخیرهای  یکساعته  اما در مجموع روند انجام پروازها و نقل و انتقال مسافران رضایت بخش بوده است.

به گفته خداکرمی ، شرکت های های هواپیمایی نیز در طول طرح نوروزی  به شدت رصد شده اند و حتی  شرکت هایی که سیستم فروش  بلیت آنها به اندازه کافی  نبوده  تذکر گرفته و سامانه های  بیشتری  را برای  تسهیل در امور مسافران  فراهم آورده اند.

معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد که  البته تعداد اندکی از مسافران مجبور به تهیه بلیت در روزهای 25 اسفندماه و بعدتر بوده اندچراکه عموم مسافران برای  انجام برنامه ریزی، بلیت خود را پیشتر از تاریخ مذکور تهیه کرده اند.

وی  گفت که برای  تسهیل در جابجایی مسافران سازمان هواپیمایی کشوری در ارایه مجوز های  فوق العاده مشکلی ندارد و شرکت ها می  توانند تقاضای پرواز فوق العاده داشته باشند.