مدیر عامل فرابورس ایران با ابراز خرسندی از شکسته شدن قفل معاملات نماد شرکت های پالایشی در واپسین روزهای سال 93 به نسیم اعلام داشت که بخشی از کاهش سود شرکت های پالایشی ناشی از کاهش قیمت جهانی  نفت خواهد بود.

"امیر هامونی"، افزود که شفافیت صنعت پالایشگاهی  در قیاس با سایرصنایع حاضر در بورس  و فرابورس کمتر بوده و افزود که ریسک این نمادها  بیشتر بوده چرا که در برخی  از اقلام آنها  ابهام وجود دارد.

به گفته وی، هنگامی که ریسک و ابهام در نمادی بیشتر باشد،بنابراین انتظار بازدهی هم برای  سرمایه گذار بیشتر خواهد بود و تصریح کرد که بازگشایی  نماد شرکت های  پالایشی تاثیر گذاری خود را بر بازار  سهام داشته است.

هامونی درباره احتمال کاهش نرخ سود  بانکی در سالجاری نیز به نسیم گفت که با توجه به کاهش  نرخ تورم ، طبیعی است که باید نرخ سود بانکی و تورم همگرا تر بوده که البته کاهش  نرخ سود بانکی ، تاثیر مستقیم و مثبتی را بر  بازار سهام و سرمایه خواهد داشت.

مدیر عامل فرابورس ایران، شرکت های کوچک و متوسط را فاقد شفافیت مالی  مناسب دانست و گفت که بخشی  از این شرکت ها، به صورت "دو دفتره" اداره شده  که بر این اساس، پرداخت مالیات  آنها به موقع نبوده و یا مالیات  پرداختی  آنها  به دولت واقعی نیست.

وی، راه اندازی صندوق  های سرمایه گذاری  جسورانه را ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری در شرکت های  دانش بنیان برشمرد و به نسیم تصریح کرد که  با حمایت مسئولان، بزودی  راه اندازی  رسمی  صندوق  های سرمایه  گذاری جسورانه کلید خواهد خورد.

هامونی، با بیان اینکه  این صندوق ها به صورت غیر رسمی در کشور فعال هستند، افزود که اولین موافقت اصولی راه اندازی صندوق مذکور در اواخرسال گذشته و توسط سازمان بورس ارایه شده که احتمال  آن می رود با صدور مجوز فعالیت،در فصل بهار افتتاح رسمی صندوق های جسورانه  انجام شود.