به گزارش «نسیم» غلامرضا تاجگردون عصر پنجشنبه در بازدید از فازهای در دست اجرای منطقه ویژه پارس اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور نقشی بسیار مهم و اساسی در توسعه و اقتصاد کشور دارد و بخش عمده گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با وزارت نفت در عسلویه، بیان داشت: راهکارهای مناسبی در این نشست پیشنهاد شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نشست برای تامین منابع مالی طرح های توسعه ای پارس جنوبی یک راهکار مشترک در تنظیم لایحه بودجه 94 مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز امیدواری برای دست‌یابی به نتایج و اهداف مورد نظر در این طرح، تصریح کرد: از مهمترین مباحث مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه در این نشست می‌توان به توسعه میدان های مشترک نفت و گاز اشاره کرد.

لایحه بودجه 94 را با حساسیت فوق‌العاده بررسی و تنظیم می‌شود

تاجگردون با اشاره به تاثیر کاهش شدید قیمت نفت طی ماه‌های گذشته بر تنظیم لایحه بودجه سال آینده، اذعان داشت: برای تحقق اهداف بودجه‌ای، کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 94 را با حساسیت فوق‌العاده بررسی و تنظیم خواهد کرد.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از سکوهای دریایی فازهای اولویت اول پارس جنوبی، تاکید کرد: بهره برداری از فازهای اولویت اول و دوم از مهمترین اهداف وزارت نفت است که باید از این اهداف حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش گسترده وزارت نفت برای بهره‌برداری از فازهای اولویت دار پارس جنوبی، اضافه کرد: تلاش های صورت گرفته در این فازها بیانگر اقتدار و توان بالای کشور در عرصه صنعتی است.

وی ادامه داد: ایران سرآمد تکنولوژی صنعت نفت در منطقه خواهد بود و تلاش داریم تا با دقت و وسواس بالایی برای لایحه بودجه 94 در بخش نفت را تنظیم کنیم تا شاهد کاهش مشکلات در این بخش باشیم.

تاجگردون در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرا و تکمیل فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی با تخصیص و تامین منابع تا سال 96 به بهره‌برداری کامل می‌رسند.

لازم به ذکر است که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته برای ببازدید از فازهای پارس جنوبی و برگزاری نشست مشترک با وزارت نفت وارد عسلویه شدند و امروز نیز بازدیدی از این طرح‌ها داشتند.

شب گذشته نیز نشست مشترک وزارت نفت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و راهکارهای مورد نظر برای تسریع در اجرای فازهای پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.