محمد خداکرمی افزود که درصورت عدم تطابق شرکت های هواپیمایی با دستورالعمل جدید تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در فرصت مطروحه، با تصمیم شورایعالی هواپیمایی کشوری، دایره عملکرد آنها  از محدودیت جدی برخوردار خواهد شد.

وی، با بیان اینکه برای تاسیس شرکتهای هواپیمایی طبق دستورالعمل جدید ابلاغی عمل خواهد شد، داشتن کفایت مالی و حداقل ناوگان را از جمله ملزومات دانست و گفت که از نظر سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت ها، باید قابلیت تملک پنج فروند هواپیما را داشته باشند.

معاون هوانوردی و اموربین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به امکان عرضه سهام شرکت های هواپیمایی در تالار بورس هم گفت که حضور شرکت های هواپیمایی درتالار بورس تابع قوانین تجارت خواهد بود.

به نظر می رسد اظهارات نامبرده در این خصوص ناظر بر این بند از جزئیات شرایط تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی باشد که پس از صدور موافقت اصولی برای  شرکت های هواپیمایی، متقاضی می تواند برای تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز شرکت هواپیمایی و با کسب موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، اقدام به عرضه عمومی سهام شرکت در بورس اوراق بهادار کند.