رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات دولت دهم در گفتگو با «نسیم» در خصوص حذف تخفیف پیامک‌های انبوه اظهار کرد: این اقدام همراه اول خارج از عرف بازاریابی و مشتری مداری است.

وی افزود: اپراتورها باید تغییرات تعرفه‌ای خود را به شکلی انجام دهند که فشاری به مشتریان و شرکت‌های فعال در این زمینه وارد نشود.

وزیر ارتباطات دولت دهم با بیان اینکه مدیران باید تصمیمات خود را بر اساس تعادل بین مرزها بگیرند که هم مردم و هم شرکت‌های ارسال پیامک انبوه راضی باشند، گفت: اپراتورها به تنهایی قادر به انجام کاری نیستند و باید فضای رقابت را حفظ کنند زیرا در غیر اینصورت بسیاری از شرکت‌ها از دایره خدمت‌رسانی خارج شده و بدین شکل خواه‌ناخواه نرخ خدمات افزایش می‌یابد و بدین شکل نارضایتی مشترکان افزایش می‌یابد.

تقی پور با تاکید بر اینکه مردم باید هوشیار باشند به نسیم گفت: در اینگونه مواقع که اپراتورها قصد تحمیل هزینه‌های اضافی بر مشترکان را دارند، مردم می‌توانند با تغییر اپراتور خود نسبت به این قضیه اعتراض کنند.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان تنظیم مقررات در نظارت بر اپراتورها افزود: سازمان تنظیم مقررات یکی از مجهزترین سازمان‌هایی است که می‌تواند در لحظه بر عملکرد اپراتورها نظارت کند و امیدوارم با نظارت بیشتر از حق و حقوق مردم حفاظت کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عقل کسب و کار اینگونه می‌طلبد که تصمیماتی گرفته شود که باعث نارضایتی مشترکان نشود، گفت: امیدوارم هر چه زودتر مدیران اپراتور اول کشور، تصمیماتی اتخاذ کنند که در آن حقوق تضییع شده مشترکان، به آنها بازگردد.