به گزارش «نسیم»، مهندس سعید مدنی در حاشیه مراسم آغاز توسعه و نوسازی ناوگان امدادی گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: پس از محصول جدید ساینا،  پروژه SP100  که پلت فرم جدید و 100 درصد ایرانی سایپاست بخش دیگری از ظرفیت تولید سایپا را پوشش داده و از سال 95 به تدریج این پروژه جایگزین پلت فرم  ایکس200  خواهد شد.

وی در خصوص کاهش تدریجی تولید محصولات ایکس 100 و توقف برخی از خطوط تولید این محصول در شرکت سایپا افزود: از اواخر امسال محصولات پلت فرم ایکس 200 یعنی تیبا، تیبا2 و ساینا بخشی از ظرفیت محصولات ایکس 100 را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص بازسازی ناوگان امدادی سایپا گفت: با آغاز طرح بازسازی ناوگان امداد خودرو سایپا ، به تدریج تعداد خودروهای امدادی در شرکت امداد خودرو سایپا افزایش یافته و جانشین خودروهای قدیمی تر خواهد شد همچنین در این راستا تجهیزات بهتری نیز بر روی خودروهای جدید نصب می شود.

مهندس مدنی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 50 دستگاهی که در شروع توسعه ناوگان امدادی وارد ناوگان شده به تدریج به 200 دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و تعداد خودروهای امدادی سایپا نیز در مجموع بیشتر از تعداد قبل خواهد شد.

وی در ادامه از روند بهبود استاندارد خدمات امدادی خبر داد و گفت: میانگین زمان  انتظارخدمات امدادی در ایران حال کاهش است به همین جهت انتظار می رود  بتوانیم استاندارد خدمات امدادی در ایران را بهبود ببخشیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود : بر اساس بررسی هایی که در خط فروش و خدمات پس از فروش به خصوص امداد خودرو سایپا صورت گرفته است حدود 40 درصد از رضایت یا نارضایتی های مردم ناشی از مسائل رفتاری است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات خوب باید حتما تجهیزات خوبی را در اختیار داشت که برنامه نوسازی و افزایش ناوگان امدادی در گروه خودروسازی سایپا جزیی از این برنامه محسوب می شود و باید در سرعت دهی به این بخش و توسعه ناوگان امدادی تلاش بیشتری شود.

وی تصریح کرد: باید آموزش های لازم برای ارتقاء خدمات امدادی حتما در دستور کار قرار گیرد اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد آموزش رفتارهای انسانی و ارتقاء ارزش های اخلاقی امداگران در برخورد با  مردم است چرا که گاها خوش رفتاری در مواجه با امدادخواهان ، بیش از خدمات امدادی و فنی رضایت مردم را به دنبال دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  در ادامه تصریح کرد : معتقدم میانگین زمان انتظار خدمات امدادی را می توان با تلاش گسترده به سطح استانداردهای مورد پذیرش جهانی رساند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه بر ضرورت آموزش و بازدید از سازمان های مشابه خارجی در حوزه خدمات پس از فروش و خدمات امدادی تاکید کرد و گفت : برگزاری دوره های آموزش و بازدید از شرکتهای  خارجی برای ارتقاء خدمات امدادی و به روز رسانی خدمات  پس از فروش باید در دستور کار شرکتهای سایپا یدک و امداد خودرو سایپا قرار گیرد تا اتفاقات و اقداماتی که در دیگر کشورهای پیشرفته دنیا می افتد رصد و با برگزاری آموزش های دوره ای افراد از رده مدیران تا رده های پایین تربه صورت تیمی آموزش های لازم را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به مردم اعتماد کرد ، افزود : 99 درصد از مردم در تماس با مراکز امداد خودرو بر اساس نیاز و مشکلات تماس می گیرند و کمتر اتفاق می افتد که فردی قصد مزاحمت داشته باشد.

وی تصریح کرد: امدادگران نگذارند خاطرات بد ماندن در جاده ها در ذهن مردم بماند بلکه تلاش کنند تا این خاطرات تبدیل به خاطرات شیرین شود.