به گزارش «نسیم»، نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده نهاد ریاست جمهوری در بخش فناوری و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان تهران با محوریت جلب مشارکت یک سرمایه گذار برای ایجاد سیستم های فتوولتائیک در محدوده تحت پوشش شرکت توزیع برق استان تهران برگزار شد.

در این نشست، رئیس کمیسیون انرژی مجلس تلاش مجموعه برق استان تهران را قابل تقدیر دانست  و گفت که در طرحی که به مجلس تحت عنوان "حمایت از صنعت برق" ارایه شده همه  مشکلات مبتلا به صنعت برق با دقت بررسی  شده که در صورت تصویب ان در مجلس،بخش اعظم مشکلات  صنعت برق برطرف می شود.

علی مروی با بیان اینکه دنیا به دنبال انرژی های نو و تجدیدپذیر است گفت: ما هم به دنبال آن بوده که این مهم  در کشوراجرایی شده تا وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

در ادامه این نشست، حسین امیری عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس گفـت: در برنامه های مجلس در کنار مسایل کلانی که در کشور وجود دارد، تلاش شده حمایت های لازم از بخش خصوصی صورت پذیرد وبخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر رشد کنند.

وی ادامه داد: در کلان شهرهایی مانند تهران آلایندگی بسیار مهم است که استفاده از انرژی پاک در مصارف خانگی، تجاری و حمل و نقل در کاهش آلودگی نقش بسزایی دارد که علاوه بر آن کمک شایانی به بهینه سازی مصرف انرژی می کند.

حسین طلا  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی استان تهران را از حیث جمعیت، تعداد مشترکین و وسعت جغرافیایی دارای حجم بالایی دانست و گفت که یکی از مهم ترین مصرف کننده های برق است و مشترکان صنعتی نیز در این محدوده فعالیت دارند، از این رو توسعه انرژی های نو در استان تهران علاوه بر اشتغال زایی می تواند،آلودگی را برطرف کرده و هم سطح تکنولوژی تولید انرژی را در این منطقه بالا ببرد.

وی افزود: باید با مشارکت بخش خصوصی و مجموعه ای از بانک ها اقدامات لازم را در بهره گیری از سیستم های تولید انرژی پاک به کار برد که خوشبختانه این مهم از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و شرکت توزیع برق استان تهران در حال تحقق است.

مدیر فناوری های پاک مرکز همکاری های فن آوری و نوآوری ریاست جمهوری  هم گفت که امروز شاهد استقبال از ایجاد و توسعه انرژی پاک و تجدیدپذیر در این جمع هستیم.

امیرحسین میرآبادی  افزود: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار بوده و یکی از مشکلات خرید و ورود تجهیزات به داخل کشور ونبود توجه جدی به انتقال دانش فنی بود که خوشبختانه مشارکت یک سرمایه گذار برای تولید 300 مگاوات انرژی در سال جلب شده است که نیازمند همکاری همه بخش ها مانند دولت، مجلس، بهره برداران و صنعت برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان تهران هم گفت: پتانسیل خوب ایران در انرژی خورشیدی، ظرفت کم نظیری در منطقه است که باید مورد استفاده برای تولید برق قرار گیرد.

سید علی بربند افزود: طراحی سیستم های فتوولتائیک در مساحتی به اندازه استان تهران نیاز کشور به انرژی فسیلی را از بین می برد.

وی استفاده از سیستم های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی را ذخیره سازی در انرژی های فسیلی دانست و تصریح کرد: با هماهنگی دفتر نهاد ریاست جمهوری که متولی شناسایی و هدایت تکنولوژی به کشور است، سرمایه گذاران این سیستم ها به سمت همکاری با شرکت های ایرانی هدایت شده اند.