علیرضا خسروی تاکید کرد: اصلاح قیمت‌ها اگر به صورتی باشد که درآمدهای مردم نتواند پاسخ‌گوی آن باشد، به طور قطع مجلس عکس‌العمل نشان خواهد داد.

وی در ادامه با بیان این‌که البته ما چاره‌ای نداریم و باید یک مقداری این افزایش قیمت‌ها را پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: اگر در این زمینه توقف داشته باشیم، دیگر نمی‌توانیم هزینه‌ها را پوشش دهیم، بنابراین به نظر می‌رسد با یک شیب ملایمی باید بخشی از هزینه‌ها را تنظیم کنیم.

عضو کمیته آب مجلس متذکر شد: البته سازمان‌های مربوطه باید در زمینه صرفه‌جویی، هدررفت و بهینه‌سازی نیروگاه‌ها اقداماتی انجام دهند که جلوی افزایش هزینه‌ها را بگیرد.

خسروی عنوان کرد: ما تفاوت قیمتی زیادی از لحاظ قیمت‌های جهانی در نرخ‌های مختلف داریم که باید این مابه‌التفاوت را جبران کنیم.

وی درباره سناریوهای افزایش قیمت آب و برق، گفت: آبفا چندی پیش یک طرحی را به مجلس آورد که البته بررسی این طرح به خاطر یک‌سری طرح‌های دوفوریتی و لایحه بودجه عقب افتاده است.

عضو کمیته آب مجلس افزود: در این طرح در مباحث سرمایه‌گذاری وارد شده بودند و در بخشی هم در زمینه قیمت آب‌های شهری ورود پیدا کرده بودند.

خسروی عنوان کرد: در حال حاضر هزینه تولید هر مترمکعب آب 1000 تومان است، اما برای بخش شهری 300 تومان و برای بخش روستایی هر مترمکعب 100 تومان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته قبول داریم که یک بخش‌هایی هم هدرروی آب داریم که باید جلوی آن گرفته شود و نباید هزینه‌های آن را مردم بدهند؛ این کار را باید وزارت نیرو انجام دهد.