به گزارش خبرنگار «نسیم»، عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مراسم روز جهانی غذا که در سالم اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع کشاورزی‌هراسی تا نزدیک دیوار هیئت دولت نیز رسیده است، گفت: ما نیز به شرایط تولید در بخش کشاورزی انتقاداتی داریم ولی نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌های آینده در دنیا بر سر منابع آب است، گفت: نباید با ترویج کشاورزی‌هراسی در کشور اجازه تکرار فجایعی مانند ماجرای نفت در برابر غذا را بدهیم.

او با اشاره به اینکه وزارت بهداشت حق ندارد با جار و جنجال درباره سلامت مواد غذایی ذهن آنها را خراب کند، گفت: به جای محکوم کردن بخش صنعت باید دستگاه‌های متولی و نظارتی محاکمه شوند که درست به وظایف نظارتی خود عمل نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره با اینکه قرار است در کارگوره مشترکی با وزارت بهداشت به اعتباراتی از محل سلامت غذا و صنایع غذایی اختصاص یابد، افزود: آمارهای بخش کشاورزی غلط هستند به طوری که آمار 27 درصدی تعداد کشاورزان کشور غلط است و این آمار 60 درصد است.

وی هچنین با اشاره به اینکه با تئوری‌های سیاسی نمی‌توان در منطقه حرف بزنیم، گفت: باید برای اول شدن در منطقه اقدام به اجرای برنامه‌های اساسی کنیم.