سرویس اقتصادی خبرگزاری «نسیم»: همایشی که بر اساس گمانه زنی‌ها حضور "جک استراو"، عضو پارلمان و وزیر خارجه سابق  انگلیس، "هوبر وردین"، وزیرخارجه سابق فرانسه و "چارلز رابرتسون"، مدیر استراتژی کلان شرکت رنسانس در آن قطعی شده است.

در همین راستا، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه "کاردان" از دعوت خویش به این گردهمایی خبر داد و گفت که در این همایش، فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت غذا، آب و بانک هم حضور خواهند داشت.

مجید زمانی در گفتگو با «نسیم» افزود: دعوت به این همایش پیشتر انجام شده و تا آنجایی که شنیده شده شرکت‌هایی چون "آب دماوند" و "کابل ابهر" نیز به این گردهمایی دعوت شده‌اند.

به نظر میرسد، همایش فرصت های سرمایه گذاری ایران در لندن، یکی از نشست های مهم شرکت‌های ایرانی برای جلب سرمایه‌گذاران اروپایی در سال‌های اخیر بوده که قرار است در روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر در لندن، پایتخت بریتانیا، برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم، یک پیام برای برگزارکنندگان این همایش ارسال کرده است.

بر این اساس، مدیر روابط‌عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز درخصوص برگزاری همایش مورد اشاره ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سیدحسن حسینی در گفتگو با «نسیم» افزود که برخی از اشخاص با هزینه شخصی خود مبادرت به حضور در این همایش کرده‌اند و ادامه داد که برگزاری همایش‌هایی از این دست در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی قرار ندارد.  

آنطور که در برخی از رسانه‌ها آمده این گردهمایی به همت یک مؤسسه رسانه‌ای اروپایی به نام "یوروپن وویس" برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، رئیس اتاق دوستی ایران و انگلیس هم با ابراز بی‌اطلاعی از همایش مذکور، گفته که خبری از برگزاری این همایش ندارد.

سید علینقی سید خاموشی به خبرگزاری «نسیم» گفت: متولی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لندن اتاق دوستی ایران و انگلیس نیست.