رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از نادیده گرفته شدند بخش معدن در لایحه خروج از رکود گفت : متاسفانه باید اذعان کنم در لایحه خروج از رکود به بخش معدن توجه‌ای نشده است.

داریوش اسماعیلی ادامه داد: در هیچ کجای این لایحه حتی کلمه‌ای از معدن برده نشده است و باید از مسئولان دولتی که این لایحه را تنظیم کرده‌اند پرسید با توجه به این که معدن سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص داخلی چرا به این بخش اصلا توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت و آقای نعمت زاده باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا در لایحه خروج از رکود به بخش معدن توجه نشده است، وی اضافه کرد : در همین راستا ما به عنوان کمیته معدن به کمیسیون صنایع و معادن مجلس 5 مورد پیشنهاد را آماده کردیم که موارد مذکور هم اکنون در دست بررسی است.

وی گفت: اگر به حوزه معدن توجه شود می‌توان از ظرفیت‌های این حوزه بیشتر در رشد اقتصادی استفاده کرد و بهره برد.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس تصریح کرد: اینکه بخشی به عنوان معدن در لایحه خروج از رکود که در آینده به قانون تبدیل خواهد شد در نظر گرفته شود را  ضروری می دانم و به عنوان کمیته معدن در این موضوع به صورت جدی وارد می شویم.

وی در ادامه گفتگوی خود با «نسیم» اضافه کرد: دولت اول باید تکلیف خود را معلوم کند که آیا معدن در کشور می‌تواند به عنوان منبع درآمد دولت یا حداقل یکی از بخش‌های مهم درآمدزا و اقتصادی دولت جایگزین نفت شود؛ البته این مسئله در صحبت‌های مسئولان دیده می‌شود اما در قوانین و مراحل اجرا اثری از چنین موضوعی مشاهده نمیشود.

اسماعیلی با یادآوری ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزای بخش معدن، افزود: به عنوان نمونه کارخانه‌ای مانند فولاد با بیش از دو هزار اشتغال مستقیم به ازای هر شغل مستقیم 15 شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند که در خروج از رکود و رونق و توسعه اقتصادی کشور بسیار مؤثر است.