به گزارش «نسیم»، در صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور عباس آخوندی دستور داد: شرکت راه آهن تسهیلات و دسترسی لازم را برای اتصال بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کالا را به منظور استفاده از شبکه ریلی برای حمل وکالاهای خود ایجاد کند.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور تصریح کرد: با ایجاد خطوط ریلی فرعی دسترسی آسان به شبکه ریلی فراهم شود و در صورت نیاز قوانین سابق در این خصوص اصلاح و دستورالعمل‌های جدید تدوین شود و در صورت لزوم یارانه‌هایی برای این بخش درنظر گرفته شود.

در ادامه ، معاون وزیر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تا ششم مهرماه امسال از مجموع کا‌های رسوب شده در بنادر، دو میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره) و یک میلیون و 100 هزار تن در بندر شهید رجایی و مابقی در سایر بنادر رسوب داشته است.

محمد سعید نژاد یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته عملکرد تخلیه وبارگیری بنادر حدود 9 درصد رشد داشته است به طوری که در این مدت طی امسال 10 میلیون و 49 هزار تن واردات کالاهای اساسی از بنادر کشور صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: حجم واردات کالاهای اساسی از طریق بنادر کشور از ابتدای سال 93 تاکنون نسبت مدت مشابه سال قبل از پنج میلیون و 600 هزار تن واردات به نه میلیون و 322 هزار تن رسیده است.

در ادامه این جلسه برنامه‌های بخش حمل ونقل در اجرای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» به ویژه بند 10 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از دیگر موارد دستور کار شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی لایحه اصلاحی برای قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که مقرر شد لایحه با نظر اعضا تهیه و به دولت ارائه شود