به گزارش «نسیم»، قباد افشار با بیان اینکه امسال نیز در نظر است تا 400 هزار هکتار دیگر تحت نظارت در آید، اظهار کرد: با انجام ارزیابی، زمین واگذار شده به افرادی که طرح های خود را اجرا نکرده باشند، پس گرفته می شود و یا حداقل در مرحله نخست مهلتی برای اجرای طرح ها به آنان داده می شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: بر مبنای ارزیابی انجام شده، طرح ها در حدود 40 درصد از اراضی کشور انجام نشده، برخی افراد تسهیلاتی دریافت کرده اند ولی طرح هایشان را اجرا نکرده اند که باید وام هایشان را تسویه کنند و برخی دیگر نیز که طرح هایشان به مشکل خورده با حضور دستگاه های مرتبط در جهت رفع مشکلاتشان اقدام می شود.

افشار اضافه کرد: افرادی که قبل از سال 79 زمین به آنان واگذار شده اگر بتوانند طرح هایشان را به طور کامل اجرا کنند، سند مالکیت عرصه به آنان واگذار می شود.

وی تصریح کرد: افرادی که از سال 89 به بعد با واگذاری زمین ها، طرح هایشان را عملیاتی و اجرایی کرده باشند، سند اعیانی دریافت می کنند.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: قراردادهای واگذاری که افراد با مجموعه امور اراضی کشور دارند به عنوان سند رسمی است و بانک ها می توانند بر مبنای آن وام و تسهیلات پرداخت کنند.