محمد حسین برخوردار درباره شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر وزرای دولت عملا حضور ثابت در جلسات شورای گفت‌وگو ندارند.

برخوردار فزود: این در حالی است که اگر وزیر نتواند در جلسات حضور پیدا کند، معاونان وی باید حاضر شوند و مسایل را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: البته بعضی از مسایلی که مطرح می‌شود، به بردن لایحه‌ای به مجلس نیاز دارد و تصویب آن معمولا زمان‌بر است، ولی بعضی دیگر به خود دولت مربوط می‌شود که سریعا می‌تواند برای حل مشکل کسب‌وکار اقدام کند.

رئیس مجمع واردات اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار نسیم با اشاره به بی‌توجهی دولت نسبت به جلسات شورای گفت‌وگو، عنوان کرد: متاسفانه به حدی مشکلات درون کشوری در ابعاد مختلف زیاد است و با وجود تورم، رکود و حتی کم‌آبی و تحریم، من فکر می‌کنم یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند بار وزارتخانه را بر دوش بکشد و به همین دلیل مجبور می‌شود از معاونان خود درخواست کند که در جلسات شرکت کنند.

برخوردار متذکر شد: دولت به تخصص بخش خصوصی نیاز دارد، اما چنبره مشکلات به دلیل تورم و رکود به حدی پیچیده شده است که دولت نمی‌داند کدام طرف را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت به جای این‌که کارهای اجرایی را انجام دهد، بهتر بود سیاست‌گذاری و نظارت کند و متاسفانه زیاد توجهی به بخش خصوصی ندارند.