محمدحسن اعتصادی اظهار کرد: بسته خروج از رکود بیشتر روزنامه‌ای بوده و برای مصرف داخلی و جنجال‌های مدیریتی ارایه شده است و با شرایط فعلی و با وجود فساد در نظام اداری  به نتیجه نخواهد رسید.
 
وی افزود: باید جلوی رانت‌خواری و فساد گرفته شود، آنچه خود دولت به آن اذعان می‌کند "غارت شدن شبکه‌های بانکی" توسط برخی مسوولین است .
 
این استاد دانشگاه عنوان کرد: بانک ها باید به صورت نظارتی و در چند مرحله  وام را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند این کار علاوه بر هدر ندادن پول باعث جلوگیری از فعالیت مفسدانی می شود که  بیت المال را چپاول و غارت می کنند.
 
وی بیان کرد : با توجه به بالارفتن حجم نقدینگی ، به هیچ عنوان نمی توان تا 5 سال دیگر تورم را زیر 25 درصد پایین آورد.
 
دکتر اعتضادی گفت : باید مدیران کارامد در راس امور قرار بگیرند.
 
وی اشاره کرد :اگر از دید سیستمی به این موضوع نگاه کنیم باید تمامی زیر مجموعه ها را  منسجم کرد تا بتوان علاوه بر جلوگیری از تورم از رکود اقتصادی خارج شد.
 
وی ادامه داد : برای خروج از رکود اقتصادی ، باید پایین آوردن هزینه های تولید ، ایجاد فضای رقابت و اشتغال ، بالا بردن کیفیت ،ورود به بازارهای جهانی و جذب سرمایه های خارجی را مد نظر داشت.
 
استاد دانشگاه امام صادق تصریح کرد : بیشتر قطعات کارخانه ها بعد از فعالیت بیش از 30 سال فرسوده شده اند و سرمایه دار داخلی با توجه به وام هایی که می گیرد به جای تولید ،به منتاژ و بسته بندی کردن روی آورده است .
 
اعتضادی خاطرنشان کرد : در کشورهای صنعتی ، شرکتی که راه اندازی می گردد ،علاوه بر استفاده از تجهیزات جدید برای تقویت دانش مهندسان ، کتاب ها و مجلاتی را در آن زمینه به چاپ  می رسانند . در کشور ما آن کتاب ها را گردآوری و پس از ترجمه آنها را در اختیار دانشجویان قرار می دهیم با این تفاوت که از آنها استفاده مفید نمی کنیم. هدف دانشجویان ما گرفتن نمره است نه اختراع و اکتشاف.