به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: فولاد میانه به عنوان یکی از طرح‌های فولادی ایمیدرو، پیش از این توسط طرف چینی گشایش اعتبار شد، اما فعال نشده بود و سرانجام با تلاش‌های صورت گرفته، این مهم امکان‌پذیر شد.

به گفته وی، فولاد میانه یکی از طرح های پیشرو استانی محسوب می شود و در مجموع 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود بخش آهن اسفنجی آن تا پایان سال جاری و واحد فولادسازی آن در اوایل سال 1395 به بهره برداری برسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال در چارچوب اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری طرح ها و شرکت های دولتی به بخش خصوصی، در مزایده صورت گرفته از سوی سازمان خصوصی سازی، گروه مالی ملت برنده فروش 100 درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان و 65 درصدی سهام طرح فولاد میانه شد.

هفت طرح فولادی استانی هر یک به ظرفیت سالانه 800 هزار تن پیش بینی شده که قابلیت افزایش تا سقف یک میلیون تن را دارد و با بهره برداری از آنها، انتظار می رود برای هفت هزار نفر به طور مستقیم و 35 هزار نفر به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال فراهم شود.

قرار است بر اساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد. مجموع تولید فولاد خام کشور در سال 1392 به بیش از 15 میلیون و 640.2 هزار تن رسید که نسبت به سال 91 رشد 8.8 درصدی را ثبت کرد .

مجموع تولیدات فولادی(تیرآهن، میلگرد، نبشی، سپری و ...) نیز در پایان سال 92 به رقم افزون بر 16 میلیون و 566.7 هزار تن رسید که در مقایسه با سال 91 افت پنج درصدی داشت.