به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است تا با توجه به ظرفیت های بالای مرزنشینان و نقش موثر آنها در توسعه اقتصاد کشور از این ظرفیت برای انجام فعالیت های تولیدی استفاده کند و با فعال کردن هرچه بیشتر این تعاونی ها، از مهاجرت مرزنشینان به مناطق دیگر جلوگیری و اشتغال و درآمد پایداری برای آنها به وجود آورد.

وی افزود: هم اکنون 450 تعاونی مرزنشین در 17 استان مرزی کشور فعال است که حضور و عملکرد آنها سهم بسزایی در کاهش ورود قاچاق به کشور دارد.

حسینی نیا در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه تعاونی های مرزنشینان در وزارت تعاون خبر داد و افزود: فعال سازی هرچه بیشتر تعاونی های مرزنشین یکی از اهداف وزارت تعاون است، به همین منظور کارگروهی در راستای بهره برداری بیشتر از ظرفیت مرزنشینان و بررسی و حل مشکلات آنها تشکیل شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که ساماندهی و قانونمندکردن تعاونی های مرزنشینان بستر مناسبی برای انجام مبادلات مرزی و معاملات سالم اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه ارزی 800 میلیون دلاری به تعاونی های مرزنشین، اظهار داشت: خوشبختانه مشکل جذب سهمیه ارزی مرزنشینان برطرف شده و امسال 800 میلیون دلار سهمیه ارزی به صورت نرخ مبادله ای در اختیار تعاونی های مرزنشین قرار گرفته است.